Meniu

Caută pe PresaSM

0

Fost angajat al Ambulanței: ”un medic de la Urgență Satu Mare mi-a făcut tatăl boschetar”

Un fost angajat al Serviciului de Ambulanță Satu Mare – Substația Tășnad – acuză un medic de la Unitatea de Primire Urgențe (UPU) a Spitalului Județean Satu Mare că l-ar fi jignit și umilit pe tatăl s...

Fost angajat al Ambulanței: ”un medic de la Urgență Satu Mare mi-a făcut tatăl boschetar”

Un fost angajat al Serviciului de Ambulanță Satu Mare – Substația Tășnad – acuză un medic de la Unitatea de Primire Urgențe (UPU) a Spitalului Județean Satu Mare că l-ar fi jignit și umilit pe tatăl său, un pacient de 86 de ani adus cu ambulanța cu suspiciune de hernie inghinală încarcerată. Robert, fiul pacientului, a relatat într-o postare publică faptul că tatăl său ar fi fost tratat cu lipsă de respect și cu ton agresiv de către medicul de gardă.

Potrivit acestuia, deși personalul auxiliar și asistentele ar fi dat dovadă de profesionalism și amabilitate, dialogul cu medicul ar fi degenerat într-un schimb de replici jignitoare, după ce pacientul ar fi întrebat cât mai durează investigațiile. În relatarea lui Robert, medicul ar fi afirmat că situația „nu reprezintă o urgență” și i-ar fi reproșat pacientului faptul că s-a prezentat la spital într-o zi de duminică.

Mai mult, acesta susține că medicul i-ar fi spus tatălui său că „dacă nu îi convine, poate pleca” și că „nu îi mai sunt comunicate rezultatele”. Fiul pacientului afirmă că a auzit întreaga discuție în timp ce vorbea cu tatăl său la telefon, convorbirea rămânând deschisă în timpul interacțiunii cu medicul. Acesta s-a declarat „șocat” de limbajul folosit.

Reprezentanții Spitalului Județean Satu Mare nu au oferit, deocamdată, un punct de vedere oficial cu privire la acuzațiile aduse medicului de la Unitatea de Primire Urgențe. Dacă vor fi formulate plângeri oficiale, incidentul ar putea face obiectul unei anchete interne. Voi reveni cu actualizări pe măsură ce apar noi informații.

Redăm mărturia acestuia: „Câteva cuvinte despre UPU Satu Mare! După multe „succese”, să vorbim și despre eșecuri! S-a întâmplat azi. Pacient: tatăl meu, care nu a mers la UPU din lipsă de ocupație. Concret: (...) a reușit să umilească un pacient de 86 de ani, adus cu ambulanța, cu diagnosticul de hernie inghinală încarcerată, cu dureri mari. Așa a început: că nu este o urgență, că hernia „nu e” de 2–3 zile și că „nu ai avut timp să vii până acum”, că „nu știi că azi e duminică?”, etc. Ok. Asistentele și personalul au fost foarte amabili, le mulțumesc! După câteva analize, o perfuzie și un consult CT, foarte operative, la o distanță de aproximativ patru ore în care nu se întâmpla nimic, pacientul a îndrăznit să întrebe medicul: „Ce se întâmplă? Ați uitat de mine?” Foarte „operativ”, în aproximativ 5 secunde, a venit și răspunsul: pe un ton agresiv și cu un vocabular de mahala – „Dacă nu-ți convine, poți pleca! Nu te-am chemat eu aici duminica! Nu-ți mai dăm niciun rezultat, poți pleca! La revedere!” P.S.: Toată conversația am auzit-o! Vorbeam cu tata la telefon și nu a oprit telefonul. Vă mărturisesc că am rămas blocat de cele auzite. Borfașule! Gunoiule! Cu aceste cuvinte să te adresezi tu tatălui meu și întregului meu neam?! Dar cum îți permiți să vorbești așa cu un pacient? Să-ți fie rușine!”

ACTUALIZARE, ora 17.00: Punctul de vedere al Unității de Primire Urgențe Satu Mare: ”Ca urmare a informațiilor apărute în mediul online și în presă privind interacțiunea dintre un pacient și un medic din cadrul Unității de Primire Urgențe, conducerea UPU a solicitat medicului vizat o notă explicativă referitoare la situația descrisă de aparținător. Totodată, va fi demarată o anchetă internă pentru verificarea detaliată a circumstanțelor și pentru a stabili cu obiectivitate dacă afirmațiile prezentate se confirmă”.

Dezvoltat cu de Ottoweb

Alte știri pentru tine

Comentarii Anchete Politică Necitite