Potrivit unui document prezentat de jurnaliștii de la Economedia, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a transmis operatorilor de locații o solicitare prin care cer informații despre evenimentele organizate, meniurile vândute, dar ce alte tipuri de servicii au mai oferit clienților. Se pare că cei de la agenția fiscală vor să afle cât costă nu doar evenimentele private de tip nunți, botezuri, majortate și zile de naștere, ci și evenimentele de tip corporate.
Jurnaliștii de la Eonomedia au prezentat o solicitare pe care ANAF a transmis-o către operatorii de locații din țară. Potrivit cercerii, operatorilor trebuie să transmită, într-un termen de cinci zile de la primirea solicitării, informații detaliate despre evenimentele sociale și corporate desfășurate în spațiile pe care le administrează sau exploatează în perioada august – noiembrie/decembrie 2025.
ANAF vrea să știe ce fel de evenimente se organizează, dar și numărul esitmat de meniuri și prețul acestora. Pe lângă aceste detalii, Fiscul cere date despre cei care au plătit organizarea evenimentului, modalitățile de plată, dar și ce alte servicii, contra cost, au fost prestate. Vorbim aici, de exemplu, despre serviciile de filmare sau fotografiere, de artiștii care cântă la evenimente, dar și de cei care au decorat locațiile.
ANAF solicită detalii precum:
- date identificare beneficiar rezervare (nume și prenume/denumire persoană juridică, număr telefon contact)
- natură eveniment (nuntă, botez, aniversare, majorat, banchet, simpozion, evenimente corporate etc.), data eveniment și ora începerii
- număr estimat de meniuri/participanți (număr minim declarat/acceptat, după caz)
- preț meniu (dacă au existat/vor exista mai multe tipuri de meniuri cu valori diferite, se vor evidenția în mod corespunzător)
- avans încasat
- modalitatea de încasare a avansului (chitanță/ordin de plată etc)
- alte servicii oferite de organizator contra cost, conform contractelor (închiriere spațiu, servire alte meniuri comandate, amenajare spațiu eveniment, servicii artistice/muzicale, filmare și/sau fotografiere etc)
- valoare alte servicii oferite de organizator.
Această măsură face parte din eforturile ANAF de monitorizare și prevenire a evaziunii fiscale în sectorul serviciilor pentru evenimente.