Vești bune! Avansează serios proiectul de modernizare a gărilor din Satu Mare și Carei
Licitația pentru modernizarea a 47 de stații ce cale ferată, printre care și gările din Carei și Satu Mare, a intrat în faza de evaluare tehnică și financiară a ofertelor. De obiectivele investiționale din nord-vestul țării s-a arătat interesată o singură firmă.
O singură firmă s-a arătat interesată de a moderniza cele opt stații din nordul țării, parte a proiectului care prevede reabilitarea a 47 de gări din întreaga țară. Oferta a fost depusă de firma 3D ARHIGRUP, iar autoritățile sunt în faza de evaluare a proiectelor. Firma și-ar asuma reabilitarea stațiilor din Satu Mare, Baia Mare, Jibou, Dej Călători, Beclean pe Someș, Valea lui Mihai, Carei și Salonta.
Proiectul „Modernizarea / reabilitarea a 47 de staţii de cale ferată din România” face parte din Master Planul General de Transport al României.
Licitația, lansată în luna mai
Compania Naţională de Căi Ferate (CFR) SA a lansat pe 24 mai, prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SICAP), o licitaţie pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru modernizarea stațiilor CFR din Satu Mare și Carei. Potrivit anunțului, Compania Naţională de Căi Ferate a alocat 588.562 lei pentru Gara de Nord Satu Mare, iar pentru Gara Carei a alocat 235.424 lei.
Gara CFR Satu Mare a fost inaugurată la data de 25 septembrie 1871, pe perioada monarhiei Austro-Ungare. Clădirea a fost ridicată după proiectul lui Pfaff Ferenc, născut la Mohács, de numele căruia se leagă proiectarea multor clădiri de acest gen de pe teritoriul monarhiei.
Oraşul Carei devine nod feroviar la începutul secolului XX, astfel că în perioada 1910-1912 este construită clădirea în care funcţionează în prezent gara. Imobilul a fost grav avariat în urma bombardamentelor din cel de-al doilea război mondial, însă a fost renovată ulterior.
Liderii de sindicat au atras în repetate rânduri atenția asupra necesității unor investiții substanțiale în gara din Satu Mare. Au existat inclusiv incidente în care călătorii și angajații CFR ar fi putut fi răniți de bucățile de tencuială desprinse din clădirea istorică. Și autoritățile din Carei au făcut demersuri și au primit promisiuni din partea guvernanților că gara din localitate va intra în reabilitare.
Degeaba modernizarea garile daca trenurile sunt din anii 60 si circula cu o viteza de 50 la ora
View Comment