Urmează Black Friday-ul românesc: liber la înșelătorii. Cum să nu luați țeapă
Urmează Black Friday-ul românesc, cunoscut și recunoscut pentru ”ofertele consistente”. Mai exact, prețuri umflate artificial și apoi ”reduse”, astfel încât naivii și neexperimentații să muște din această momeală, încântați că au cumpărat un produs la un preț foarte bun. Când, în realitate, au cumpărat un produs la suprapreț, de cele mai multe ori.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Sebastian Hotca, a recomandat consumatorilor ”verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele electronice”.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, prin intermediul Centrul European al Consumatorilor România – ECC Romania, a realizat un ghid pentru consumatorii care vor să achiziţioneze produse în perioada marilor reduceri de preţuri de Black Friday.
Documentul prevede că, indiferent ca este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul).
În plus, există mai multe comparatoare de preţuri unde poate fi verificată evoluţia în timp a preţurilor produselor. Aceasta posibilitate oferă consumatorului mai mult control asupra deciziei sale şi face ca magazinele să evite, în general, afişarea unor reduceri nereale. De asemenea, orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.
Totodată, preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă / preţului anterior. ANPC subliniază că preţul de referinţă / preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.
Inca o practica utila din vest adaptata sub forma de traditionala hotie in mediul nostru disfunctional.
View Comment