Undă verde pentru pasajul de la Crinul. Cât costă investiția. Primăria vrea lifturi și spații verzi, cu arbuști ornamentali
Consilierii locali au dat undă verde pentru pasajul suprateran de la intersecția Crinul. Autoritățile locale sunt pregătite să cheltuie peste 34 de milioane de lei pentru proiectul care prevede și modernizarea pistelor de biciclete din zonă. Practic, vorbim despre platforme concentrice care vor ajuta la creșterea gradului de siguranță pentru pietoni și bicicliști. În plus, noul pasaj vine la pachet și cu patru lifturi care vor înlesni accesul persoanelor cu dizabilități.
În ședința de Consiliu Local de astăzi consilierii au votat pentru pasajul suprateran de la Crinul, un proiect în valoare de peste 34 de milioane de lei, care vine nu doar să înlesnească accesul pietonilor și bicicliștilor în zonă, ci va duce și la modernizarea pistelor de biciclete.
Cum va arăta pasajul suprateran
Autoritățile locale își doresc un pasaj sub formă de platforme concentrice, inclusiv cu spații verzi, ceea ce ar duce la crearea, practică a unei noi zone pietonale. În plus, pentru a veni în sprijinul persoanelor cu dizabilități, sunt prevăzute și patru lifturi.
„Pasajul suprateran se propune a se executa prin realizarea unei compoziții de platforme concentrice, cu o simetrie axata, cu structura metalica. Platformele vizează tipurile de utilizatori propuși (pietoni/cicliști) si sunt conectate cu spațiul public median propus, unde pot avea acces cicliștii ce doresc a tranzita zona. Platforma va fi dotata cu lifturi ce deservesc accesul si tranzitul persoanelor cu dizabilităţi, din toate punctele orientative ale intersecției.
Se propune inserția spatiilor înverzite intr-un procent ridicat de ocupare, cu vegetație adaptata condițiilor climatice specifice zonei in vederea oxigenării mediului înconjurător, ţinând cont de parametri ridicați de poluare in zona studiata, cu flux intens de trafic auto.
Se va executa un sistem de iluminat al pasajului cu tehnologii noi, eficiente energetic cu sisteme de iluminat alimentate cu panouri solare si se va asigura scurgerea apelor pluviale.
Se va realiza modernizarea, extinderea si eficientizarea energetica a sistemului de iluminat public aferent zonei cu sisteme de iluminat cu panouri led.
Se propune realizarea fluxurilor raportate la toți participanții la trafic in zona studiata astfel: compoziția de platforme este la aceeași cota de nivel (5,00m) fata de cota carosabilului, iar aceasta este formata din cercuri concentrice cu inserție de platforme cu diferite diametre (inel exterior – 66 m diametru- platforma centrala -14m diametru) ce reprezintă noi zone pietonale, înverzite cu o gama diversificata de arbuști de talie medie si mica, cu alei pietonale pavate cu materiale calde tip Deck, rezistente la umiditate crescuta, îngheţ, canicula; piatra finisata, pardoseli exterioare cauciucate, vopsite electrostatic, antiderapante.
Fluxurile de participanți la trafic sunt delimitate prin tipul de folosință implementat: pista cicliști cu dublu sens, având o lățime degajata de 2.5 m, adiacenta aleii pietonale principale cu lățimea de 3,5 m (aprox.5 fluxuri), destinate utilizatorului pietonal. In urma spaţiului public propus se realizează legătura acestuia cu fluxurile principale de tranzit ale sensului giratoriu prin traseele mediane intermediare cu fluxuri de 1.5 m lățime pe aleile circulabile bordate cu inserții de zona verde/florala”, se arată în proiectul Primăriei Satu Mare.
Astfel, pe durata proiectului, circulația în zonă va fi perturbată și asta pentru că infrastructurile vor fi realizate prin fundare directa din masive de beton C30/37. Fundația care se regăsește in mijlocul sensului giratoriu este sub forma circulara având diametru de 14.32 m si o înălțime de 2 m care susține 5 stâlpi dreptunghiulari cu 2.0 m x 2.0 m x 5.0 m care sunt rigidizați la partea superioara cu profile HEA1000 pe ultimii 2 m pentru a putea realiza legătura prin sudura de partea inferioara a tablierului de metal.
Tot pentru susținerea suprastructurii se vor monta un număr de patru puncte de sprijin realizate pe fundații directe realizate din b.a. având dimensiunile 2.0 m x 2.5 m x 7.0 m care vor susține un număr de 14 stâlpi din b.a armați pe ultimi 2 m cu profil HEA 900 pentru a putea realiza sudura cu partea inferioara a tablierului suprastructurii.
Rampe de acces pasaj suprateran, piste de bicicliști si persoane cu dizabilităţi
Pentru a se face tranziția dintr-o parte spre cealaltă a intersecției se vor realiza un număr de 4 piste de bicicliști si pentru persoane cu dizabilităţi a căror infrastructuri sunt realizate din fundații directe din b.a. C30/37 cu dimensiunile 0.80 m x 2.00 m x (2.00…3.05) m care susțin un număr de 40 de stâlpi cu înălțimi diferite intre 1.44 m…4.77 m realizați din b.a. C30/37 care sunt rigidizați pe ultimi 2 m cu profile HEA 260 pentru a putea face legătura intre partea inferioara a suprastructurii prin realizarea unui cordon de sudura între pofilele HEA si tablier.
Calea de rulare va fi realizata din asfalt rugos BA8 conform normativelor in vigoare. Pentru scurgerea apelor de pe piste se vor monta elemente de scurgere a apelor meteorice pentru a nu crea in viitor defecte in suprastructura. Pentru a realiza trecerea intre capătul pistei si suprastructura centrala se vor monta rosturi de dilatare.
Rampe de acces pasaj pietoni
Pentru a se face tranziția dintr-o parte spre cealaltă a intersecției se vor realiza un număr de 4 rampe pietonale a căror infrastructuri sunt realizate din fundații directe din b.a. C30/37 cu dimensiunile 0.80 m x 2.00 m x (2.00…3.05) m care susțin un număr de 22 de stâlpi cu înălțimi diferite intre 1.44 m…4.77 m realizați din b.a. C30/37 care sunt rigidizați pe ultimi 2 m cu profile HEA 260 pentru a putea face legătura intre partea inferioara a suprastructurii prin realizarea unui cordon de sudura intre pofilele HEA si tablier. Pentru a asigura buna desfășurare a traficului pietonal si pentru a conferi siguranța participanților la marginea rampelor se vor monta parapeți pietonali realizați din tabla perforata cu prindere mecanica/sudate, pe structura ușoară metalica cu o înălțime de 100 cm.
De asemenea pentru a urca pe inelul central al pasarelei exista posibilitatea accesării cu ajutorul unor elevatoare un număr de 4 care vor realiza transportul persoanelor cu dizabilităţi la partea superioara a pasarelei, participanții la traficul pietonal fiind îndemnați a parcurge căile de acces prin rampe si scări. Incinta acestora va fi realizata cu ajutorul unor fundații directe din b.a. C30/37 cu înălțime de 1.0 m si lățime de 4.70 m care vor susține 16 stâlpi de susținere a elevatoarelor aceștia având dimensiunile 0.8 m x 0.8 m x 5.0 m.
Pistele pentru bicicliști de-a lungul Podului Golescu
Pistele de biciclete se vor moderniza pe o lungime de aproximativ 1.200 m de la pasajul suprateran de la intersecția străzilor Careiului si bulevardul Lalelei si bulevardul Lalelei cu strada Bujorilor pe de o parte si alta a bulevardului Lalelei (inclusiv pod Golescu).
La proiectarea pistelor s-a ținut cont de normativul in vigoare 10144-2/91 „Trotuare, alei pietonale si piste de cicliști” atât din punct de vedere al elementelor geometrice cat si a structurii de rulare.
Pista pentru bicicliști existentă se va freza pe o adâncime de cca 3 cm, se va reface hidroizolația existentă în zona podului Golescu, iar mai apoi se va așterne un strat din mixtură asfaltică BA8 de 3 cm grosime atât în zona pistei cât și în zona trotuarului adiacent.
Potrivit proiectului votat astăzi, constructorul va avea la dispoziție cinci luni pentru proiectare și alte 12 luni pentru excuție, în total 17 luni pentru lucrarea care va costa 34.477.285,06 lei, din care construcțiile și montajul reprezintă 18.768.570,22 lei.
Asa plan am auzit si pt intersecția de la Burdea si inca nu a fost realizat. Tot asa nu cred in planul de la Crinul. Primaria viseaza la multe planuri, dar asta nu o cred. Un an le va trebui doar sa mute infrastructura din pamant pt a face loc stalpilor de sustinere. Sa fim realisti, de ce la burdea nu s-a facut inca pasajul?
View Comment