TOPUL țepelor luate de sătmăreni la cumpărăturile online. Cele mai fracvente
Comisarii din cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Satu Mare susțin că în ultimele 14 luni au fost înregistrate un număr de 43 de reclamații, când a venit vorba despre cumpărăturile efectuate online de către sătmăreni.
Aspecte reclamate de consumatori:
– comenzi confirmate și neonorate (pătuț pliabil de copii , cameră auto, lemne de foc, tricicleta)
– comenzi achitate ș i neonorate (uscător fructe, aparat aer condiționat, televizoare)
– comenzi de pe site-uri persoane fizice ( parfumuri, textile, încălțăminte)
– comenzi la alt preț decât cel de pe site (centrală termică pe gaz, vată pentru izolații exterioare)
– produsele primite – necorespunzătoare calitativ (cuptor electric whirlpool, hotă, congelator, încălțăminte de damă, smatphone, parfum versage, televizor led, marmură, telefon mobil, set jante opel, cuptor cu microunde, frigider, mixer)
-produsele primite nu corespund cu cele comandate (android tv, congelator, telefon)
– costuri la returnare produs – denunțare contract (încălțăminte damă, huse auto)
– contractele de telefonie mobilă încheiate la distanță prin telefon (RCS&RDS, TELEKOM ROMÂNIA) au costuri mai mari la facturare decât cele negociate prin telefon
-neprestare servicii comandate (neexecutare și montare uși de garaj)
Pentru deficientele constatate operatorii economici au fost sancționați cu avertisment și amenzi în valoare de 27.000 lei, fiind dispuse măsuri pentru remedierea deficiențelor constatate.