TOP-ul celor mai MORTALE treceri la nivel cu calea ferată din județ (FOTO)
CFR-ul are grijă, prin lipsa de reacţie sau prin lipsa de fonduri pentru investiții, să le asigurea sătmărenilor un grad maxim de adrenalină de fiecare dată când aceştia se încumetă să tranziteze o zonă de trecere la nivel cu calea ferată. Unele treceri au fost lăsate în voia sorții. S-a ”plantat” câte o cruce a ”Sfântului Andrei” și, în rest, Dumnezeu cu mila. Mărturie a pericolului iminent stau crucile puse în memoria persoanelor decedate.
1. Una dintre cele mai problematice zone o reprezintă ruta Carei – Căpleni. Distanţa de doar un kilometru dintre cele două localităţi este brăzdată de trei căi ferate. Sute de persoane tranzitează zilnic traseul, trecerea la nivel cu calea ferată fiind semnalizată doar prin crucea Sfântului Andrei. Tot aici, vizibilitatea este extrem de redusă uneori, în special din cauza vegetaţiei care nu a fost îndepărtată de către cei de la CFR, a căror zonă de competenţă şi siguranţă se întinde pe o suprafaţă de 20 de metri în stânga şi în dreapta axului căii ferate.
„Tatăl meu a murit aici în timp ce mergea spre piaţa din Carei. Era cu bicicleta şi nu a observat trenul din cauza buruienilor de pe margine. La fel a păţit şi un soldat de la unitatea militară din zonă”, ne-a declarat cu lacrimi în ochi Hoga Joszef din Căpleni.
Aici au murit mai multe persoane de-a lungul timpului.
2. O altă trecere la nivel cu calea ferată extrem de periculoasă este la Micula. Acolo unde în octombrie 2014 a avut loc un accident mortal de tren, soldat cu decesul unei femei și a unui copil, în vârstă de 9 ani. Mașina în care se afla femeia și trei copii a fost spulberată efectiv de tren. Impactul a fost atât de puternic, că băiețelul a rămas agățat de locomotivă, în timp ce mașina a fost făcută bucăți. Autovehiculul a fost acroşat de o locomotivă aparţinând CFR , care circula pe ruta Halmeu-Satu Mare.
3. O altă trecere mortală la nivel cu calea ferată este în satul Cig, acolo unde la începutul anului 2011 a avut loc un accident mortal. La acea dată, mașina cu care circula un tânăr de 35 de ani a fost târât de tren 150 de metri. Lucian Masca conducea un autoturism Dacia, iar la trecerea de cale ferată de pe strada Baronului din satul Cig a fost surprins de trenul personal 1543 care circula pe ruta Satu Mare-Cluj Napoca. Accidentul a avut loc în 31 ianuarie 2011, în jurul orei 8.50. Echipaje de poliție, ambulanță și pompieri din orașul Tășnad au intervenit la eveniment însă șoferul nu a mai putut fi salvat.
4. Trecere de cale ferată de la Botiz, pe așa-zisa centură pentru traficul greu, este o altă zonă foarte periculoasă. De altfel, marți, 07.02.2017, în jurul orei 22:30, un conducător auto, de 37 de ani, din județul Neamț, aflat la volanul unui ansamblu de vehicule cap tractor și semiremorcă, ajuns la trecerea la nivel cu calea ferată simplă fără bariere de pe strada Șirul Mare, din localitatea Botiz, județul Satu Mare, nu a oprit să se asigure și a intrat în coliziune cu trenul regio care circula pe ruta Halmeu – Satu Mare.