Top sporturi populare la nivel global
Află care sunt cele mai populare sporturi la nivel global, care este audiența fiecărui sport, ce venituri sunt înregistrate și multe alte informații.
Creșterea nivelului de interes al oamenilor pentru sporturile electronice (e-sports) și cele virtuale pe fondul crizei sanitare globale este o realitate care pune în pericol sporturile clasice. Pentru 2024 se așteaptă ca nivelul audienței pe segmentul de e-sports să fie de 646 de milioane de persoane.
Sporirea interesului se datorează și posibilității de a plasa mize pe aceste sporturi electronice pe site-uri de pariuri sportive și cazinouri precum https://top-cazinos.com/bonus/, ceea ce face acest tip de sport și mai atractiv. În această situație se naște întrebarea dacă reprezintă sectorul de esports o amenințare pentru sporturile tradiționale, în special pentru cele populare?
Top 7 sporturi populare la nivel global
O serie de sporturi deja sunt “amenințate” de sporturile electronice, printre acestea numărându-se golful (390 de milioane de fani), rugby-ul și fotbalul american (410 milioane de fani) sau baseball-ul (500 de milioane de fani). Cu toate acestea, unele sporturi rămân “imbatabile” în acest moment – fotbalul are 3,5-4 miliarde de fani în întreaga lume, cricket-ul (2, 3 miliarde de fani), baschetul (2, 2 miliarde de fani) sau hocheiul pe iarbă (2 miliarde de fani). Lista popularității este completată de tenis și baschet (1 miliard de fani), volei (900 de milioane de fani) și tenis de masă (850 de milioane de fani).
În timp ce fanii și urmăritorii e-sports se găsesc peste tot în lume, sporturile clasice sunt populare cu predilecție în anumite zone. De exemplu, cricket-ul este preferat de fanii care locuiesc în Marea Britanie, țările din Asia (în India, în special) și din Australia, în timp ce baseball-ul este îndrăgit în SUA, Cuba, Japonia și Republica Dominicană. Nici la nivel de venituri, segmentul de e-sports încă nu poate concura cu sporturile tradiționale – în 2020, valoarea acestei piețe a fost de 950 milioane de dolari, iar pentru 2023 se preconizează să ajungă la 1,6 miliarde de dolari.
Veniturile generate de sporturile cele mai populare sunt peste câștigurile din esports (în 2020):
- Curse de mașini (5 miliarde de dolari);
- Cricket (6 miliarde de dolari);
- Tenis (6, 06 miliarde de dolari);
- Golf (7 miliarde de dolari);
- Baseball (40 de miliarde de dolari);
- Hochei pe ghata (60 de miliarde de dolari);
- Baschet (90 de miliarde de dolari);
- Fotbal american (200 de miliarde de dolari);
- Fotbal (600 de miliarde de dolari).
Un alt motiv pentru care sectorul de e-sports nu a reușit să atingă popularitatea celor mai iubite sporturi este reprezentat de lipsa unor figuri emblematice. Desigur, echipe precum Liquid Team, OG, Cloud 9, Fnatic sau Evil Geniuses sunt reprezentative pentru fanii sporturilor electronice. Numai că acestea nu sunt faimoase la nivel global, așa cum sunt jucătorii din sporturile populare, care sunt cunoscuți de aproape toată lumea.
Chiar dacă nivelul de rivalitate dintre participanții la jocurile de esports este asemănător cu cel din majoritatea sporturilor clasice, în anumite privințe, acesta nu poate rivaliza cu rivalitățile celebre (Barcelona cu Real Madrid, Red Sox cu Yankes și multe altele). Mai mult decât atât, în sporturile tradiționale vor există întotdeauna legendele (așa cum este cazul lui Pele, Maradona, Cryff, Muhammad Ali, Mike Tyson, Air Jordan, Kobe Bryant și alții). Pentru aceste motive, sporturile clasice vor continua să fie populare pentru mult de acum înainte, oricât de mult se vor dezvolta jocurile electronice!