Țepele cu abonamente și telefoane mobile, în TOPUL reclamațiilor la Protecția Consumatorilor
Țepele luate de sătmăreni la abonamentele de telefonie mobilă, dar și la achiziționarea unor telefoane neconforme, domină TOPUL celor mai multe reclamații la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului Satu Mare.
Prin acțiunile de control au fost aplicate sancțiuni contravenționale cu avertisment la 33 de operatori economici și amenzi în valoare de 74.400 lei, la 23 operatori economici. La nivelul județului Satu Mare s-au depus 32 reclamații, din care treu redirectionate la alte structuri sau comisariate judetene. Au fost cercetate și soluționate la nivelulul județului un număr de 30 de reclamații, din care 23 au fost încheiate în favoarea consumatorilor, iar șapte s-au dovedit a fi neîntemeiate.
Din cele 32 de reclamații depuse doar în luna aprilie 2018:
1. 24 de reclamații au fost la produse și servicii nealimentare (respectiv 75,00 %)
2. Două reclamații au fost la produse și servicii bancare (respectiv 6,25%)
3. Șase reclamații a fost la produse și serviicii alimentare (respectiv 18,75%)
Cele mai frecvente reclamații au avut ca obiect următoarele aspecte:
* Costuri majorate la contracte de telefonie mobilă, servicii internet și tv, fiind înregistrate reclamații pe servicii de telefonie mobilă.
* Neacordare sau anulare garanții la telefoane mobile, mașini de spălat vase, combină frigorifică, aparate aer conditionat.