Tendințe în optimizarea SEO pentru anul 2024
Cum tehnologia avansează rapid, optimizarea prin motoarele de căutare (SEO) este acum o practică în continuă schimbare, o practică eficientă, care implică timp și responsabilitate. Cu fiecare an ce trece, strategiile capătă noi valențe, adaptându-se la noile schimbări din comportamentul utilizatorilor.
E important să ții pasul cu actualizările algoritmilor, dar și cu dorințele potențialilor clienți. Acum, parcă mai mult ca niciodată, e vital să înțelegi cât de mult te poate ajuta o agenție specializată în servicii de optimizare SEO. Există câteva tendințe în optimizarea SEO pentru 2024. Sunt tendințe cheie, care pot influența succesul afacerii tale. Descoperă, mai jos, câteva practici eficiente pentru anul în curs.
Search Generative Experience (SGE)
Search Generative Experience folosește inteligența artificială pentru a afișa rezultatele căutărilor, dar este o tehnică nouă, în curs de dezvoltare. Prin SGE se oferă răspunsuri clare și concise, se îmbunătățește experiența utilizatorului, fără a fi necesară o navigare pe pagini web individuale. Scopul final este acela de a oferi clienților posibilitatea de a găsi mult mai rapid ceea ce caută. Tot la capitolul AI, se pune accent pe amplificarea proceselor de lucru cu ajutorul anumitor tool-uri, cu mențiunea că inteligența artificială nu înlocuiește creativitatea umană, ci doar oferă o mână de ajutor.
Autoritate topică
În SEO nu este suficient să te focusezi pe atingerea unui nivel cât mai înalt de vizibilitate în ochii motoarelor de căutare, ci trebuie să fii atent la informațiile pe care le furnizezi utilizatorilor. Motoarele de căutare pun accent pe conținutul care oferă expertiză, pe informațiile relevante și cuprinzătoare, pe abordarea subiectelor specifice. Cum se traduce această informație? Prin a crea conținut valoros pentru oameni, nu doar pentru a aduna cât mai multe click-uri. Trebuie să existe o balanță, să ajungi la un echilibru. Vei afla toate detaliile atunci când specialistul îți va spune cum se calculează costul unei campanii SEO. Vei observa că prețul poate varia semnificativ, în funcție de diferiți factori, precum: starea actuală a site-ului, resursele de care dispui, nivelul competiției, obiectivele business-ului etc.
Zero clicuri pentru căutări
În 2024, utilizatorii își doresc să obțină cât mai multe informații utile direct din pagina cu rezultatele căutării, fără să acceseze un rezultat specific. Vorbim aici despre o îmbunătățire considerabilă a SERP-urilor (panouri de cunoștințe, fragmente îmbogățite, întrebări frecvente). Cum răspundem acestor nevoi? Obținem fragmente recomandate pentru cuvintele cheie relevante căutărilor specifice. Se îmbunătățește conținutul și, în plus, se consolidează imaginea de marcă.
SEO Video
Conținutul video devine tot mai accesibil și mai interesant pentru toate categoriile de utilizatori. Videoclipurile create trebuie să răspundă nevoilor specifice, să sprijine obiectivele generale ale campaniilor și să ofere audienței informații prețioase. Sigur că nu e suficient să încarci un video realizat ad-hoc cu telefonul. Pentru a obține un loc bun în clasamentul motoarelor de căutare, titlurile, descrierile și etichetele videoclipurilor au nevoie de optimizare.
SEO vocal
În 2024 se pune accent și pe optimizarea pentru căutările vocale. Astfel, tendința este de a crea conținut optimizat cu ajutorul cuvintelor cheie specifice pentru căutările vocale și crearea de conținut care răspunde la întrebările adresate asistenților vocali. În momentul de față, asistenții vocali se bucură de o mare popularitate.
Design web responsive
Adaptabilitatea site-ului, fie el magazin online sau site de prezentare, la toate tipurile de dispozitive este un must pentru 2024. Utilizatorii sunt tot timpul în mișcare, sunt mereu conectați și au diferite nevoi, în orice moment al zilei. Îți amintești de vremurile acelea în care aveai acces la internet doar de pe desktop? Nu o să ne mai întâlnim cu acea eră. Acum e imperativ să-i oferi utilizatorului o experință plăcută, indiferent de deviceul pe care îl folosește pentru a accesa paginile tale.
Așadar, acestea sunt doar câteva tendințe pentru 2024. Dacă vrei să ții pasul cu noile schimbări, atunci ar trebui să găsești un specialist SEO.