Concursurile de angajări, anulate la Jandarmeria Satu Mare. Cauza: ”o petiție”
Concursurile pentru angajarea unor subofițeri din sursă externă – care au loc la nivelul Inspectoratului Județean de Jandarmi Satu Mare – au fost anulate. Oficial, conducerea Jandarmeriei Satu Mare susține că s-a anulat concursul pentru a se clarifica aspectele semnalate într-o petiție depusă de un concurent nemulțumit.
Conform unor informații obținute de PresaSM, unui număr de 36 candidați li s-a respins dosarul pentru a putea intra în concurs. Printre motive se numără ”dosarul de recrutare nu este întocmit corect” sau ”dosar incomplet”.
Doar că o candidată – mai hotărâtă – ar fi făcut mai multe sesizări către Direcția Generală Anticorupție, Ministerul Afacerilor Interne și Inspectoratul General al Jandarmeriei Române.
Potrivit informațiilor PresaSM, persoana în cauză ar fi susținut că nu s-ar fi precizat în prealabil, de către organizatori – în mod oficial și transparent – necesitatea unor acte/condiții suplimentare. Astfel, dosarul său ar fi fost respins incorect, considerându-se prejudiciată.
Pe cale de consecință, până la clarificarea situației, concursurile au fost anulate! Dacă nu se va găsi nicio neregulă, cel mai probabil că se va organiza o nouă sesiune de examen.
Este vorba despre posturile de subofițer administrativ principal financiar, subofițer magaziner principal intendență și subofițer magaziner principal tehnologia informației.
Conducerea Inspectoratului Județean de Jandarmi Satu Mare a remis un punct de vedere – la solicitarea PresaSM, pe care îl redăm mai jos:
”Premergător desfășurării probei scrise pentru încadrarea unor posturi din sursă externă, la nivelul unității a fost primită o petiție care semnala o serie de aspecte referitoare la modul de analizare a dosarelor de candidat.
În urma acestei petiții, la nivelul unității s-a dispus constituirea unei comisii care să analizeze toate aspectele semnalate.
Pe baza concluziilor acestei comisii conducerea Jandarmeriei Satu Mare a decis anularea tuturor concursurilor, având în vedere că în etapa eliminatorie, cea a analizării dosarelor, comisiile au interpretat diferit aceleași prevederi legale.
Decizia a fost luată pentru a evita orice dezavantajare a candidaților și pentru a asigura un acces transparent și corect la aceste concursuri.
De asemenea, s-a luat decizia uniformizării modului de interpretare a prevederilor privind întocmirea dosarului de candidat, pentru a se evita situații asemănătoare în viitor în situația în care procedurile vor fi reluate”.