Statutul feroviarului merge la promulgare. Bran: „A fost adoptat grație votului PSD”
Statutul feroviarului, care printre altele reduce și vârstă de pensionare, a trecut de Camera Deputaților și a ajuns pe masa președintelui Iohannis. Deputatul sătmărean Ioana Bran a explicat dificultățile întâmpinate în promovarea proiectului legislativ și a precizat că statutul a trecut grație voturilor date de social-democrați.
Deputatul PSD Ioana Bran, într-o postare pe Facebook, a vorbit despre dificultățile pe care partidul din care face partea le-a întâmpinat în promovarea legii care modifică statutul personalului feroviar. Atât UDMR, cât și USR, miniștrii Cîțu și Violeta Alexandru, s-au opus modificărilor. Cu toate astea, grație voturilor PSD, legea a trecut de Camera Deputaților, for decizional și a ajuns la promulgare.
„Statutul feroviarului, un demers așteptat de mii de angajați din CFR și familiile lor, a fost adoptat ieri de Camera Deputaților și se află la președinte pentru promulgare. Este o lege care le conferă acestor specialiști poziția pe care o merită în societate. Adoptarea legii a întâmpinat dificultăți – președintele Klaus Iohannis a trimis-o la reexaminare, UDMR și USR au criticat-o, miniștrii Cîțu și Violeta Alexandru au avut, de asemenea, obiecții… Important este că ieri a fost adoptată, grație votului PSD”, spune Ioana Bran.
sursa: Ioana Bran/Facebook
Reprezentantul sătmărenilor a precizat și câteva dintre beneficiile de care se vor putea bucura angajații din domeniu, printre care și reducerea vârstei de pensionare.
„Prin Statut, s-a obținut mărirea coeficienților de ierarhizare la un nivel foarte apropiat de nivelul cerut de sindicate și s-a aprobat reducerea vârstei standard de pensionare cu cinci ani, fără penalizare, pentru întreg personalul feroviar. Din punctul meu de vedere, cariera acestor oameni ține de vocație, de pasiune… Și nu îi putem ignora. Mă bucur că Parlamentul le-a oferit statutul pe care îl merită!”, a concluzionat Bran.
sursa: Ioana Bran/Facebook
D-na,toata stima!
View CommentDar parerile sunt impartite.
Nu stiu daca aveti rude in domeniul CFR, dar eu m-am nascut aproape cu calea ferata langa mine.
Sunt un prapadit de maistru reparatii locomotive ,am 32 ani vechime la CFR (daca pun la socoteala si armata),imediat dupa ce am terminat liceul in 1988 m-am angajat.
Ce s-a intamplat cu salariatii CFR a fost pur si simplu o bataie de joc.Indiferent de ce guvern a fost la conducere.
Daca cineva isi mnai aduce aminte ,se spunea despre CFR ca este „A Doua Armata”!
Da, asa era. Nu conta la ce ora din zi sau din noapte erai chemat la serviciu… .Veneai!
Sanctiunile erau foarte drastice.
Acum vad foarte multe comentarii.
V-am spus,sunt apolitic.Pt. mine ,cine face ceva pt. omul de rand ,este in fruntea listei.
CFR-ul a fost distrus de D-nul Basescu „Divide et impera”
Parerea mea a fost intotdeauna ca i-a fost frica de forta CFR,de aceea a impartit CFR-ul in „N” societati si a bagat raca intre ele.
Mita de la societatile private a mers peste tot,indiferent de culoarea politica.Am colegi sau fosti colegi in aproape toate societatile de transport private si vorba merge de la unul la altul.Si nu sunt numai zvonuri.
Societatile private dispun de alte fonduri(nu ma refer numai la mita la nivel inalt),pot sa incante un lucrator sa se angajeze la ei.Dar de obicei dupa ce ies la pensie.
Aveti idee cat dureaza sa inveti sa repari o locomotiva? Nu cred.Eu dupa 30 de ani de lucru nu pot sa spun ca cunosc locomotiva din tampon in tampon.Si aici nu ma refer la anumiti ziaristi sau la cei care nu au habar de calea ferata(a iesit un „jurnalist” pe post si a spus ca la o anumita locomotiva s-a inlocuit cutia de viteze) .Scoli profesionale nu se mai fac,licee pe profil nu,doar amenintari din partea „organelor superioare” ca „Asteapta alti 100 de insi la poarta”.
Stiti cumva cine vine sa se angajeze pe salariul minim pe economie la asemenea conditii de munca?Eu personal am vazut cativa care au „venit,vazut,plecat”.Au spus ca mai bine castiga la o spalatorie auto,cel putin mai ramane ceva la sfarsit de zi.
Daca cineva este interesat de conditiile de munca ale salariatilor din CFR,va invit sa veniti intr-o vizita de „lucru” intr-un depou de locomotive,revizie de vagoane,etc.Dar cu conditia sa fie purtat echipament de protectie regulamentar.In caz de cel mai mic cutremur o sa fie vina „mortului”.
In concluzie,pt. mine nu conteaza culoarea politica,doar omul care face pt. om.Pt divagatii pe aceasta tema se poate gasi timp,dar nu prea avem.La fel ca multe altele.
Asa ca ce pot sa va urez?
Bafta in alegeri,la toata lumea si „CLASA POLITICA SA FACA CEVA PT OMUL DE RAND”!!! Ei va voteaza,ei va mentin nivelul de trai(al d-voastra,nu al nostru)
O casiera sau un birocrat iese la pensie cu 5 ani mai devreme doar ca se numeste feroviar,iar un politist local care infrunta riscuri si pericole care ii pun viata in primejdie nu primeste nici un spor si iese la pensie la 65 de ani! Traiasca guvernantii nostri dragi..tara asta pentru unii e muma,iar pentru altii ciuma!
View Comment[…] Continuare, pe presasm.ro. […]
View CommentFeroviari ?!
View CommentCe sunt ăștia, să înțeleg că sunt cei care n-au circulat cu trenul ?!
Măi netrebnicilor, încetați cu a vă atribui merite nemeritate. Lăsați „dracului” greve și nesupuneri nejustificate.
Luați bani nemeritați !
Când mergi cu trenul îți faci, dacă ești rațional, testamentul !
Da, asa este. Datorita PSD-ului pot iesi la pensie, la cerere si fara penalizare, la 58 ani cu o pensie de 2700 lei + contributia la pilonul II (cu o vechime de 39 ani la CFR). PNL-ul imi „oferea” pensionarea la 63 de ani si o pensie de 1207 lei. E o mica-mare diferenta.
View CommentSa iti fie rusine nicusor popa.poate nu sti ce inseamna netrebnic.nu este sinonim cu cfr-ist
View Comment