Spitalul Județean Satu Mare explică cazul sătmărencei care a așteptat cu orele o ambulanță
În urma materialului de luni seara, în care un sătmărean a reclamat faptul că a așteptat peste șase ore ca mama sa să fie transportată la secția de Neurologie, Spitalului Județean a oferit un drept la replică.
„Transferul pacienţilor este prioritar pentru Spitalul Judeţean de Urgență Satu Mare (SJUSM), pentru o desfășurare optimă a actului medical. Având în vedere că SJUSM este un spital pavilionar, pentru un diagnostic cât mai corect al pacientului care se adresează instituţiei noastre este nevoie de un consult în diferitele locaţii. Acest transport este asigurat, printr-un contract, de Serviciul Judeţean de Ambulanţă Satu Mare”, spune Spitalul Județean Satu Mare adăugând că „Dorim să aducem la cunoştinţă persoanelor care nu cunosc acest aspect că Serviciul de Ambulanţă Judeţean Satu Mare (SAJ), nu este subordonat SJU SM. Sunt doua entităţi diferite cu conduceri diferite iar SJUSM doar achiziţionează serviciile prestate de SAJ”.
Asta în contextul în care, sătmăreanul a precizat că a contactat Serviciul de Ambulanță, care a precizat că solicitarea din partea SJU a venit abia după trei ore de așteptare, timp în care, a spus sătmăreanul, i-au fost oferite informații incorecte de către personalul medical.
„Mai precizăm că,în situaţia în care se impune un consult interclinic, solicitarea unei ambulanţe se face după ce s-au primit rezultatele investigaţiilor paraclinice, CT, RMN, radiografii, analize laborator etc.”, se mai arată în încheierea dreptului la replică transmis redacției PresaSM.
În dreptul la replică transmis, unitatea medicală mai precizează și faptul că s-a sesizat din presă cu privire la anumite situații, chiar dacă pacienții sau aparținătorii nu au depus plângeri scrise. În toate cazurile, spun cei de la SJU, reclamațiile nu au corespuns realității.
„Pentru a putea verifica și analiza orice anomalie descoperită de pacienţi sau aparţinători, este nevoie de o sesizare reală, făcută conform legii (o sesizare scrisă sau pe e-mail, unde se ataşează un număr de contact și copia cărţii de identitate). Precizăm că în ultima perioadă am avut parte de mai multe sesizări făcute în mass media referitoare la anumite situaţii din cadrul SJU SM. Conducerea SJU s-a autosesizat de fiecare dată chiar dacă autorii reclamţiilor nu au depus o sesizare scrisă. De fiecare dată, în urma cercetărilor efectuate, s-a dovedit că acestea nu au corespuns realităţii”, mai spun cei de la SJU.
Nota redacției: În cazul unui drept la replică, Spitalul Județean avea datoria să se refere punctual la reclamațiile făcute de sătmărean, a cărui identitate apare în textul știrii. Abia odată oferite explicațiile cu privire la cazul particular, se puteau face precizări referitoare la modul general în care este gestionat transferul pacienților între cele două pavilioane. În ceea ce privește reclamațiile pe care sătmărenii ar trebui să le depună la unitățile spitalicești, este un fenomen cunoscut atât de presă, cât și de autorități, că puțini cetățeni reclamă neregulile de care s-au lovit. Cei mai mulți apelează la rețelele de socializare, iar multe anchete de presă la nivel național au pornit de la astfel de postări. În plus, considerăm surprinzător faptul că SJU a verificat sesizările apărute în presă și că în niciun caz ele nu au corespuns realității. Acest lucru este aproape o imposibilitate statistică având în vedere numărul mare de articole de presă apărute în ultimele două luni, atât la noi, cât și în alte publicații. Redacția PresaSM precizează că nu a primit nici informări și nici rezultatele verificărilor clamate de SJU în cazurile aduse în atenția publică.
Spitalul județean din Satu Mare are și cadre medicale profesioniste, dedicate pacienților. Mulțumesc doamnei doctor Țolescu și doamnei doctor Roatiș și personalului de la chirurgie și cardiologie. Recomand ca la secția chirurgie să fie puse la paturile bolnavilor butoane sau telecomenzi de avertizare a personalului medical. Sunt cazuri foarte grave, iar bolnavii nu se pot deplasa să cheme asistenta sau infirmiera atunci când au nevoie.
View Comment@pacient cică roatis e profesionista. E cel mai slab medic pe care l-am văzut în viata mea. Dacă ajungi pe pana ei te îmbolnăvești de 2/3 ori mai rău.
View Comment