Satu Mare rămâne în topul județelor cu cele mai mici salarii din țară. Care sunt previziunile pentru următorii ani
Conform ultimului raport al Comisiei Naţionale de Prognoză, Satu Mare rămâne în topul județelor cu salarii mici. Potrivit datelor prezentate, județul nostru se află pe locul opt la nivel național în clasament județelor cu cele mai mici salarii medii nete în 2022. Topul este condus de Harghita, Bistrița-Năsăud și Teleorman.
Datele pentru 2022 arată că județul nostru se află pe locul opt în topul județelor cu cele mai mici salarii medii nete, clasament condus de Harghita, Bistrița-Năsăud și Teleorman.
Comisia Națională de Prognoză precizează că, în județul nostru, în 2022, salariul mediu net este de 3053, puțin mai mare decât în Maramureș, dar mai mic decât cel al vecinilor din Sălaj și Bihor.
Harghita | 2914 |
Bistriţa – Năsăud | 2947 |
Teleorman | 2975 |
Vrancea | 3001 |
Maramureş | 3001 |
Brăila | 3019 |
Covasna | 3043 |
Satu Mare | 3053 |
Sălaj | 3059 |
Bihor | 3060 |
Comisia a prezentat și felul în care va evolua salariul sătmărenilor. Astfel, dacă în 2021 salariul mediu net a fost de 2830, până în 2025, acesta este așteptat să ajungă până la 3818.
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | |
Regiunea Nord – Vest | 3233 | 3527 | 3829 | 4153 | 4479 |
Bihor | 2810 | 3060 | 3325 | 3614 | 3901 |
Bistriţa – Năsăud | 2709 | 2947 | 3184 | 3418 | 3647 |
Cluj | 4068 | 4460 | 4845 | 5260 | 5681 |
Maramureş | 2770 | 3001 | 3239 | 3492 | 3753 |
Satu Mare | 2830 | 3053 | 3295 | 3556 | 3818 |
Sălaj | 2843 | 3059 | 3328 | 3613 | 3902 |
În ceea ce privește județele cu cele mai mari salarii medii nete pentru 2022, Capitala conduce clasamentul, urmată de Cluj, Timiș și Iași.
Bucureşti | 5171 |
Cluj | 4460 |
Timiş | 4173 |
Iaşi | 3911 |
Ilfov | 3775 |
Sibiu | 3715 |
Braşov | 3613 |
Prahova | 3575 |
Mureş | 3488 |
Argeş | 3478 |
Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză are rolul de a elabora studii şi prognoze pe termen scurt, mediu şi lung privind evoluţia economiei româneşti în ansamblu, pe sectoare şi în profil teritorial, sinteze macroeconomice, de a fundamenta orientările strategice de dezvoltare economico-socială şi măsurile de politică economică proiectate de Guvern, în concordanţă cu Programul de guvernare, precum şi de a coordona, împreună cu Secretariatul General al Guvernului, şi monitoriza politicile publice, cu deosebire ale investiţiilor în parteneriat public-privat şi din domeniul ajutorului de stat.
Comisia se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Secretariatului General al Guvernului şi coordonarea prim-ministrului.