Clauze ABUZIVE. Sătmărenii nu au curaj să lupte cu firmele de telefonie mobilă
Sunt sătmăreni care au conflicte cu unele companii de telefonie mobilă, dar evită să depună plângeri. Chiar dacă internetul este plin de exemple, există pagini web, bloguri, forumuri, grupuri pe Facebook cu cazuri de păcăleli în contracte, dar și cum să te lupți cu operatorii de telefonie.
La peste o sută de mii de clienți în judeţ, doar puţin peste o sută de persoane s-au dus cu reclamația până mai încolo de colțul străzii. Adică, până la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Satu Mare.
Dar şi aici, unele companii şi-au luat măsuri de protecţie. Mai exact, spune şeful CJPC, Maria Pinter, cererile de reziliere trebuie depuse la firmele mamă, nu la parteneri. Un detaliu mic care face diferenţa.
„Când cineva doreşte să rezilieze un contract, trebuie să facă notificare scrisă şi să o trimită la sediul firmei mamă, prin care să comunice că doreşte – în 30 de zile – să rezilieze contractul. Majoritatea merg la sediile secundare din oraş şi spun verbal, dar nu au nimic în scris. Deci, rugămintea noastră este să se meargă pe notificare scrisă”, a spus Marian Pinter.
Lupta cu operatorii de telefonie mobilă este infernală, mai spune Maria Pinter. Dacă nu îşi iau măsuri de precauţie, clienţii trebuie să aştepte până la trei ani până se finalizează un eventual proces în instanţă.
„Orice reclamaţie se cercetează, se face un document de control care poate fi contestat de operatorul economic. Un proces verbal durează doi, poate trei ani de zile. Nu noi stabilim termenul pentru judecată”, a mai spus Maria Pinter.