Sătmărenii au depus peste 1.000 de reclamații la Protecția Consumatorului. Care sunt cele mai frecvente nemulțumiri
Peste 1.000 de reclamații au fost depuse de sătmăreni în anul 2022 la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului, arată un bilanț al instituției prezentat în cursul zilei de joi. Potrivit datelor, cele mai multe plângeri au vizat bunuri nealimentare, dar și servicii precum cele de telefonie, televiziune și ale furnizorilor de utilități.
Datele arată că, în cursul anului trecut, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului Satu Mare a înregistrat nu mai puțin de 1.012 reclamații.
Cele mai multe plângeri au fost cele legate de produsele nealimentare, urmate de servicii și servicii financiare bancare și nebancare, arată datele celor de la CJPC Satu Mare.
Aproape 500 de plângeri au vizat bunurile nealimentare, în timp ce 463 de sesizări au fost depuse cu privire la serviciile oferite sătmărenilor.
În ceea ce privește plângerile soluționate, acestea se refereau la prestări servicii telefonie, servicii de televiziune prin cablu, servicii auto, servicii financiare, servicii de utilitate publică ( apa, canalizare, curent electric, etc.), servicii de curierat, servicii de transport auto, produse de folosinta indelungata, incaltaminte, mobilier, termopan, telefoane mobile, tablete, televizoare, ceasuri, materiale de construcție, cosmetice, diverse produse alimentare.
Acordarea de despăgubiri către consumatori a fost în valoare de 248.630 lei, constând în înlocuirea produselor, contravaloarea achitată în urma returnării produselor şi reparaţii efectuate.