Revine taxa auto după 4 ani de pauză. Tot ce trebuie să ştii despre noul impozit
Ministrul Mediului, Tánczos Barna, a anunţat că proprietarii maşinilor mai vechi de 15 ani ar putea fi taxaţi potrivit unui nou sistem negociat cu Comisia Europeană şi prevăzut în PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă), informează adevarul.ro
Cum în România mai bine de jumătate dintre maşinile înmatriculate au mai mult de 15 ani, aproape patru milioane de proprietari sunt vizaţi de această nouă taxă. Tánczos Barna a afirmat că posibilitatea introducerii unei taxe pentru maşinile mai vechi de 15 ani este o „temă foarte nouă”, ridicată de către oficialii de la Bruxelles în discuţiile pe tema Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
„E o propunere, practic, a Comisiei (Europene – n.r.), ca în contrapartidă cu investiţiile în infrastructura rutieră, România să găsească o soluţie de descurajare a înmatriculării maşinilor mai vechi de 15 ani. Este o noutate pentru toate ministerele care au fost implicate – şi pentru MIPE (Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene – n.r.), şi pentru Ministerul Transporturilor –, dar şi pentru noi, acest lucru. Este un element pe care trebuie să-l analizăm şi va trebui să venim cu propuneri”, a afirmat ministrul Mediului duminică, în emisiunea „Insider Politic”, de la Prima TV.
Forma noului bir pentru proprietarii de maşini nu a fost încă decisă, dar discuţiile nu exclud nicio posibilitate.
„Poate nu va fi numită taxă, poate va fi numită altfel. Din sursele pe care le am eu, se doreşte ca taxa să ia în calcul şi emisiile de CO2 ale maşinii respective. Mai mult, sunt unii care spun că trebuie să diferenţiem în funcţie de cât mergi. Deci, vom avea parte de o schimbare, fie că vom plăti o rovinietă mai scumpă, un impozit mai mare sau, la pompă, preţul benzinei ori al motorinei va fi mai mare. Una din variantele astea sau o combinaţie între ele”, a declarat Alin Tănase de la Greenpeace.
Reamintim că, denumită ori taxă de timbru, ori taxă de înregistrare sau de primă înmatriculare, taxa auto pentru autovehicule a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană, dar a fost considerată ilegală de autorităţile europene în toate formele ei. Ultima taxă de acest fel a fost eliminată în anul 2017, iar sumele au fost restituite persoanelor plătitoare.
SURSA: adevarul.ro
Înțeleg ca suntem taxați ca țările bogate ca sa eliminam mașinile vechi dar de ce nu avem și veniturile celor bogați ?
View Comment