Protest la trei licee din Satu Mare. Elevii trag un semnal de alarmă
Proteste la trei licee din Satu Mare. Elevii trag un semnal de alarmă cu privire la sistemul de învățământ. De această dată, liceenii sunt cei care boicotează simularea pentru examenul de Bacalaureat.
Protestul „#foaiagoală” inițiat odată cu simularea Examenului de capacitate continuă, inclusiv la Satu Mare. De această dată liceenii sunt cei care boicotează simularea examenului de Bacalaureat.
Potrivit celor de la Hotnews, proteste sunt la Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Colegiul Național „Ioan Slavici” și Colegiul Național „Kölcsey Ferenc”.
Inspectoratul Școlar susține dreptul elevilor de a protesta, dar spune și că simularea este un exercițiu benefic pentru elevi.
„Fiecare om are dreptul la protest, conform legii. Noi nu oprim pe nimeni. Este decizia lor. Au dreptul să decidă pentru ei. Părerea mea este că este împotriva lor, simularea este un antrenament bun,” a explicat pentru PresaSM, Călin Durla, inspectorul școlar general.
Părerea inspectorului general este împărtășită și de unii părinți, chiar dacă și-au lăsat copiii să protesteze.
„Eu nu i-am spus ce să facă. Dar dacă vrea să dea foaia albă, bine. Eu atât am zis că e un exercițiu ca să știm cam la ce notă să ne așteptăm. El mi-a spus că simulările sunt mai ușoare decât Bac-ul, așa că …,” a declarat pentru PresaSM un părinte.
„Să protesteze, e stresat, inclusiv de meditații. E mai stresat decât sunt eu la serviciu de multe ori,” a spus o altă mămică care a precizat că fiul merge la meditații la trei materii.
Și alți părinți au precizat că apreciază faptul că simularea este un exercițiu de evaluare, care îi poate ajuta pe elevi să știe pe ce materii sau subiecte trebuie să se concentreze în perioada următoare.
Cu privire la proteste, părerile rămân împărțite. Unii părinți au precizat în schimb că apreciază faptul că elevii vor să schimbe un sistem care simt că nevoile lor nu sunt luate în calcul.
Elevii spun că simulările și examinările au devenit un scop în sine, fără ca să mai țină cont de competențele pe care școlarii ar trebui să le obțină.
Evaluări de dragul evaluărilor și banii dați pe meditații
Consiliul Național al Elevilor a precizat că există nenumărate nemulțumiri în rândul elevilor cu privire la starea în care se află învățământul din România. Iar punctual, în ceea ce privește examinările naționale, elevii spun că accentul cade mereu pe memorarea unor informații și nu pe însușirea unor competențe.
„Accentul este pus asupra cunoștințelor deținute și a capacității de a reține informații, în detrimentul competențelor dobândite. Ministerul și societatea civilă trebuie să răspundă la un minim esențial de întrebări: Ce competențe trebuie să dobândească elevii? (Profilul de formare al absolventului este un document necesar) Ce competențe sunt cu adevărat utile elevilor? Ce competențe se evaluează la EN/BAC? Ce competențe ar trebui să fie evaluate? Ce probe ar trebui să aibă absolvenții în cadrul celor două examene naționale? Evaluarea Națională este un mod potrivit de tranziție de la ciclul gimnazial la cel liceal?,” spun elevii în manifestul lor.
În mainfest, elevii trag un puternic semnal de alarmă și cu privire la meditațiile contra cost, supărați pe sumele importante pe care părinții trebuie să le plătească pentru a pregăti elevii la examene.
Discuții în ultima săptămână s-au purtat și în jurul banilor adunați pentru cadourile profesorilor, mai ales în contextul majorărilor salariale.
la doamna stanca stiti care e situatia? e jalnic dar e dictatura.
View Comment