Profesor pensionar din Satu Mare, lăsat fără toți banii din cont. Banca dă din umeri, fără să ofere explicații clare sau soluții
Un profesor pensionar din Satu Mare a rămas fără toți banii din cont, după mai multe tranzacții dubioase efectuate în Suedia de persoane necunoscute. Nu este pentru prima dată când pensionarul are astfel de probleme. Anul trecut banca i-a returnat banii după ce mai multe tranzacții suspicioase au fost făcute din același cont. Soluția oferită atunci de bancă a fost blocarea cardului, doar că acum bunicul a rămas fără întreaga agoniseală.
Peste 10.000 de lei în doar câteva ore, atât au reușit să fure de la un pensionar sătmărean care a rămas astfel fără toți banii din cont. Tranzacțiile au fost făcute la benzinării din trei orașe suedeze, iar sumele extrase au fost, în multe instanțe, aceleași.
În schimb, nimic din toate astea nu a ridicat suspiciuni de fraudă la nivelul băncii, spune pensionarul, care imediat ce a observat activitățile din cont a luat legătura cu banca.
“Vă dați seama, câte de greu se pun la noi bani de-o parte. Nici nu mai pot să dorm noaptea”, a precizat pentru PresaSM pensionarul.
Cum la Satu Mare nu a primit niciun fel de lămurire, pensionarul a sunat la numărului de telefon pus la dispoziția clienților de bancă. Doar că la celălalt capăt al firului a găsit prea puțină înțelegere. Sătmăreanul a încercat să explice că nu aveam cum să facă cheltuielile respective, că nu a fost vreodată în Suedia și că niciun membru al familiei nu are acces la cardul și contul său.
“Mi-a spus că nu e problema lor că eu n-am fost în viața mea acolo”, a precizat sătmăreanul despre discuția avută cu unul dintre reprezentanții băncii.
Reprezentantul băncii s-a limitat în a spune că nu este problema instituției, că a existat un acord prealabil pentru tranzacții, și că orice solicitare cu privire la posibile fraude va fi soluționată în șapte zile. Sătmăreanul, în schimb, nu a primit instrucțiuni cu privire la o eventuală securizare a contului sau a cardului.
Nu este pentru prima dată când pensionarul sătmărean se lovește de astfel de probleme. În luna noiembrie s-a confruntat cu o situație similară, în care tranzacții au fost făcute din contul său către firme, atunci din România.
Când a sesizat banca, instituția a blocat cardul și i-a restituit sătmăreanului banii, dar nu a oferit informații suplimentare cu privire la faptul că aplicațiile folosite de acesta sau dispozitivele utilizate ar fi fost compromise. Contul a rămas același.
Doar că, client vechi al băncii, pensionarul a solicitat ca niciunfel de tranzacție din cont să nu poată fi făcută fără încuviințarea sa personală, prin aplicația dedicată a băncii. Și cu toate astea, la nici două luni de zile de la prima tentativă de fraudă, sătmăreanul a rămas fără toții banii din cont. Mai mult, tranzacții au fost făcute nu doar pentru banii care se aflau în cont, ci și pe descoperirea de cont acordată de bancă.
Discuțiile cu reprezentanții băncii nu au dus la nicio concluzie. Contul său este asociat cu adresele de mail, iar pensionarul folosește cardul pentru tranzacții online, dar nu a primit explicații cu privire la modalitatea prin care s-au putut face plăți din cont fără încuviințarea sa explicită utilizându-se accesul la portofelul electronic.
Nici după prima, dar nici după a doua fraudă pensionarul sătmărean nu a primit lămuriri sau soluții despre cum să se protejeze în mediul virtual. Sătmăreanul va depune plângere penală în speranța că își va putea recupera banii agonisiți cu atâta trudă.
Despre ce banca e vorba ca sa stim de cine sa ne ferim ?
View CommentFara numele bancii, stirea e de KKO iar banca nepasatoare e protejata de presa.
Acu’ cateva luni a fost dat numele restaurantului central unde sa gasit gandaci… acuma de ce nu se poate ?
Subscriu
View CommentLa fel am pățit și eu la Raiffeisen. Banca ma sfătuit sa îl sun pe hot ,care este o firma de fitnes din, Cipru, si să-l rog sa nu mai îmi ia banii. Nu primesc nici un ban înapoi de la banca.
View Comment