FOTO. Primăria Satu Mare investește zeci de milioane de lei în autobuze hibrid!
Primăria vrea autobuze hibrid de mare și medie capacitate. Este pregătită să plătească peste 30 de milioane de lei, cu TVA, pentru noile mijloace de transport în comun, potrivit ofertei de licitație. Autoritățile spun că noile autobuze nu doar că vor facilita accesul la mijloace de transport în comun moderne, dar vor proteja și mediul prin reducerea emisiilor. 15 astfel de autobuze ar urma să ajungă la Satu Mare.
Primăria municipiului Satu Mare a lansat procedura de licitație – pe Sistemul Electronic de Achiziție Publică (SEAP -SICAP) – în vederea achiziționării unor autobuze hibride și asigurarea infrastructurii de suport. Este vorba despre autobuze hibride de capacitate medie și mare.
Potrivit anunțului postat pe SEAP-SICAP, data limită de depunere a ofertelor este 26.03.2019. Atribuirea contractelor se va face până la data de 26.11.2019.
Autobuze hibrid Satu Mare: Mai multă mobilitate, protejarea mediului
Primăria Satu Mare spune că autobuzele hibrid ar putea rezolva problema mobilității, iar de cealaltă parte, vor contribui la protejarea mediului, prin reducerea emisiilor poluante. Ambele argumente se regăsesc în Planul de Mobilitate al autorităților locale și sunt congruente cu politicile europene în domeniul transportului în comun.
”Primăria municipiului Satu Mare intenționează să achiziționeze autobuze hibride noi, cu acționare cu motor diesel/motor electric, răspunzând astfel necesității modernizării parcului auto de transport public de călători care este o soluție pe termen lung în ce privește rezolvarea nevoilor de mobilitate a populației de toate vârstele de la nivelul municipiului Satu Mare, asigurând un mediu de locuire mai accesibil, sigur și sănătos”, este anunțul Primăriei Satu Mare.
Este vorba despre două loturi, unul pentru autobuzele de capacitate medie, cu o valoare estimată de 25.044.840,00 RON , iar al doilea lot pentru autobuzele hibride de capacitate mare, este în valoare de 4.848.864,00 RON. Pentru ambele loturi, Primăria cere ofertanților să aibă cel puțin trei ani de experiență în domeniul furnizării de produse similare.
O analiză a Transurban arată că vechimea medie a parcului de autobuze funcţionale este de 16 ani, sub 10 ani vechime nefiind niciun autobuz. Doar 60,86 % din autobuzele funcţionale au dotări pentru accesibilitatea persoanelor cu dizabilităţi şi a persoanelor care transportă cărucioare cu copii.
Doar 58,70 % din autobuzele funcţionale au motorizări care se încadrează în norma de poluare Euro 3 şi nici un autobuz care se încadrează în norme de poluare Euro 4, Euro 5, sau Euro 6. Doar 8,70 % din autobuzele funcţionale sunt dotate cu aer condiţionat pentru pasageri. Majoritatea autobuzelor au fost amortizate integral sau vor fi amortizate în mare parte până în decembrie 2017.