Actualul președinte al Consiliului Județean a luat peste picior proiectul de turism promovat de fostul președinte al CJ, Adrian Ștef. Pataki oferă și argumente. Centrul de Informare Turistică avea un program special, fără legătură cu turiștii, iar angajații vorbeau o singură limbă.
Fostul președinte al Consiliului Județean Satu Mare, Adrian Ștef, a criticat într-o postare pe Facebook decizia actualei conduceri de a închide Centrul de Informare Turistică din municipiul Satu Mare. Doar că, spun noii lideri ai județului, Centrul nu a fost unul funcțional, tocmai pentru că nu se plia pe nevoile turiștilor. Printre argumentele oferite de Pataki Csaba pentru închiderea Centrului se numără și cea legată de programul instituției, un lucru subliniat inclusiv de presa sătmăreană, dar și faptul că angajații de aici cunoșteau o singură limbă.
„A fost nefuncțional încă de la naștere. Asta pentru că aveau un program special care nu avea treabă cu turismul și aveau niște angajați care știau o singură limbă, nicidecum limba turiștilor. Practic, nu a funcționat ca și un centru de informare turistică pe bune”, a spus președintele Consiliului Județean, Pataki Csaba.
Închiderea Centrului de Informare Turisică nu înseamă că instituția a renunțat la rolul său de promovare a turismului, ci că dorește să schimbe modul în care este realizată această activitate. Iar principalul punct este nu doar un sediu nou pentru Centrul de Informare, cât angajarea unor persoane care au făcut cursuri de ghid și se pot plia mai bine pe solicitările care vin din partea turiștilor.
„Conform legislație nu e competența Consiliului Județean să facă promovare turistică cum fac agențiile de turism. Și azi am avut o discuție cu una din instituțiile noastre de cultură, iar Muzeul Județean va prelua activitatea, vor realiza trasee turistice culturale. Când terminam procesul de achiziție a noului sediu al bibliotecii, acolo vom face alt centru de promovare turistica, pentru că doi angajați au făcut curs de ghid turistic și vom lansa trasee turistice sătmărene”, a declarat Pataki Csaba.
Centrul de Informare Turistică s-a bucurat în vara lui 2014 de o inauguare cu surle și trâmbițe. A fost anunțată ca o mare reușită a Consiliului Județean, una care făcea parte dintr-un proiect mai amplu de promovare a turismului.
Centrul urma să promoveze, printre altele, inclusiv zonele istorice, dar și proiectul de la Luna Șes, încă nefinalizat.
Dacă activitatea Centrului de la Satu Mare a trecut aproape practic neobservată în anii ulteriori inaugurării, cel din Carei a fost gândit nu doar pentru informarea turiștilor, cât mai ales pentru promovarea obiectivelor. Iar asta s-a văzut încă din primii ani de funcționare. Castelul Karolyi a devenit unul dintre cele mai cunoscut obiective turistice din Satu Mare, prezent inclusiv în revistele turistice de la bordul marilor companii de zbor.
Industria de profil ridică și semne de întrebare cu privire la eficiența Centrelor Turistice, iar asta se vede și în Masterplanul pentru Turism publicat de ministerul de resort. Tehnologiile moderne de mediatizare, noile trend-uri în materie de promvoare a turismului arată că prezența în spațiul virtual începe să fie tot mai importantă. Aplicațiile informatice, în principal, sunt tot mai mult utilizate de turiști atunci când vizitează sau se află în tranzit printr-un oraș, iar municipii precum Alba Iulia, dar mai nou și Oradea, încearcă să capitalizeze de pe urma noului trend.
Citește și:
Două localități din Satu Mare, pe lista noilor stațiuni turistice
FOTO. Cetatea ascunsă de la Carei, unică în România. Sătmarul, pe harta Europei
TOP 5 destinații turistice din județul Satu Mare. O mare agenție din Ungaria recomandă
iMI PARE RAU,DAR SE VORBEA MAI MULTE LIMBI.
View Comment