Poliția explică de ce l-a sancționat pe sătmăreanul care a sunat la 112, raportând încălcarea ordonanțelor
Inspectoratul Județean de Poliție Satu Mare explică de l-a amendat pe tânărul din Supur care a sunat la 112, raportând un grup de șapte persoane care ar fi încălcat dispozițiile ordonanțelor militare.
Potrivit sursei citate, la data de 20 aprilie a.c., un cetățean, de 21 de ani, din localitatea Supur, a apelat de mai multe ori SNUAU 112, la intervale scurte de timp, pentru a sesiza faptul că în localitate sunt persoane care nu respectă ordonanțele militare, fără a indica locația exactă a acestora și modalitatea în care nu le respectă.
În urma sesizării primite polițiștii din cadrul Secției Poliție Rurală Tășnad au efectuat verificări, ocazie cu care nu au identificat persoane din categoria celor semnalate în sesizare. De asemenea, au procedat la identificarea persoanei apelante ocazie cu care au constatat faptul că acesta oferise dispecerului 112 date false privind identitatea lui și se afla într-o vădită stare de ebrietate.
Având în vedere cele constatate polițiștii au procedat la sancționarea contravențională a tânărului întrucât a apelat numărul unic de apeluri de urgență 112, de mai multe ori, fără a avea un motiv justificat.
Reamintim cetățenilor faptul că în sensul legii, alertarea falsă este utilizarea intenționată a numărului 112 pentru determinarea alarmării sau intervenției agențiilor specializate de intervenție (structurile autorităților administrației publice, care au rolul de intervenție imediată pentru soluționarea urgențelor în domeniile ambulanței, serviciilor mobile de urgență, reanimare și descarcerare – S.M.U.R.D., poliției, jandarmeriei, serviciilor publice profesioniste și voluntare pentru situații de urgență, inclusiv S.M.U.R.D., contra terorismului, precum și alte structuri) în mod nejustificat.
Sancțiunile au fost stabilite prin Ordonanța de Urgență nr. 62 din 27 august 2019, pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență și pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice.
Actul normativ a fost adoptat având în vedere necesitatea creșterii eficienței gestionării apelurilor de urgență prin reducerea incidenței apelurilor abuzive, care ar putea periclita viața, integritatea ori sănătatea cetățeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.
Numărul de urgență 112 este gratuit și poate fi apelat din orice rețea de telefonie fixă sau mobilă.
Exemple de situații de urgență:
accidente de aviație/la metrou/feroviare/cu victime, persoane blocate/navale/montane/în peșteri, canioane/determinate de factori de mediu, avarii sau accidente industriale, explozii, incendii, arsuri termice/electrice/chimice, cutremure, fenomene hidrologice/meteo periculoase, fulgerați/trăsniți, persoane căzute în locuri publice, conflicte și agresiuni fizice, tâlhării, furturi, folosirea armamentului, persoane dispărute/găsite etc.
Nu reprezintă o urgență: accidentele rutiere fără victime (tamponări), aflarea datei și a orei, aglomerarea traficului, încărcarea cartelelor de telefoane mobilă, inundație în apartament sau subsolul blocului, pierderea sau găsirea de obiecte personale, solicitarea de informații despre numărul de telefon, emitere cărții de identitate, pașaportului, cazierului, despre trafic sau programul instituțiilor publice etc.
ATENȚIE! Un apel fals poate împiedica sau întârzia salvatorii să ajungă la tine sau la cineva drag ție! Un minut poate face diferența între viață si moarte!