Planurile Primăriei de sistematizare a intersecției Burdea. După reabilitarea Podului Decebal
Reprezentanții Primăriei Satu Mare au o serie de planuri pentru sistematizarea traficului rutier și pietonal în intersecția de la Burdea, respectiv pe Bulevardul Octavian Goga. Acestea vor fi definitivate doar după reabilitarea totală a Podului Decebal, care include și reabilitarea benzii de coborâre dinspre cimitir.
”Pentru sensul giratoriu de la Burdea s-au conturat niște variante, dar acestea le vom putea pune în aplicare doar în cazul în care am terminat reabilitarea celelaltei părți a rampei Podului Decebal. Nu avem altfel cum. Pentru că dacă vom interveni să lucrăm pe acea parte, sensul giratoriu provizoriu se mută, că altfel nu va putea folosit. De aceea nu s-a făcut acum absolut nimic. Plus că mai trebuie să mutăm vreo doi stâlpi de iluminat public din intersecție din cauza cărora nu poate fi realizat un sens giratoriu de demisuni mai mari și care să fie mai funcțional decât acum”, a declarat Maskulik Csaba, citat de GNV.
De asemenea, în bugetul pe anul 2018 se are în vedere achiziționarea și montarea unei balustrade pentru pietoni, în valoare de 40.000 de lei, pe Bulevardul Octavian Goga. Dar numai în cazul în care se va reuși lărgirea Bulevardului Octavian Goga, înspre Bulevardul Lucian Blaga. Proiect care se lovește de opoziția serioasă a locatarilor din zonă.
Opozitia serioasa a locuitorilor din zona se bazeaza pe faptul ca proiectul de largire a bulevardului incalca in mod flagrant dispozitiile STAS-ului 10144/1-90 si Ordinului 49 al Ministrului Transporturilor cu privire la proiectarea si realizarea drumurilor si soselelor in localitatile urbane . Dimensiunile geometrice ,care sunt minime si obligatorii , ale sectiunii transversale a strazii ar trebui sa fie de 14 m pentru calea de rulare rutiera ,de cate 1,5 m pentru fasiile libere de siguranta si 3,4 m pentru cele doua trotuare , adica in total un gabarit minim si obligatoriu de 20,4 m .Deoarece distanta dintre casele aflate vis a vis este doar de 18 m , proiectantul nu a respectat prevederile legii si a proiectat cote subdimensionate la 12 m pentru cele patru benzi de rulare rutiera si la 0,3-0,5 m fasiile libere. Numai cu incalcarea legii proiectantul a reusit sa proiecteze intr-un spatiu limitat de 18 m un profil transversal pentru care legea cerea un spatiu minim de 20,4 m .Ma intreb daca domnul Kereskenyi si Maskulic ar fi locuit in zona ,proiectantul si-ar mai fi permis sa incalce legile sau daca s-ar mai fi pus problema largirii bulevardului prin aducerea caii rutiere la o distanta asa de mica de locuinte,punand in pericol atat siguranta acestora cat si sanatatea locuitorilor .Intelegem necesitatea unui trafic fluent, dar acesta sa nu fie un scop in sine ci sa tina cont si de factorii de risc si disconfort la care sunt expusi locuitorii din zona.
View CommentLocatarii trebuie despagubiti in mod correct si mutati.
View Comment@martor. Exact asta este problema. Despre asta nici nu este vorba pentru că nu sunt bani !!! Cică !!! Iar să vindem și să ne mutăm nu mai putem pentru că cine drq cumpără aici ! Și pe locatari nu i-a întrebat nimeni !!! Conform poziției primarului (vorbesc de ce a dat în scris pentru procesul care este pe rol) nu este necesar acceptul pentru că este domeniu public și acolo face ce vrea !!! Dar nu cred că primarului i-ar conveni ca sub geamul lui, LA NICI 1,0 METRU !!! zi și noapte să circule CU VITEZĂ aproximativ 40 – 60 de camioane încărcate, PE ORĂ!!! Și noaptea se circulă, eu aici stau, atunci trec camioanele în viteză în convoaie de 2-3 mașini pe la 3-4 noaptea. Plăcere, ce mai ! Iar chestia cu sacrificiul pentru binele public, să mă scuze Dumnezeu, a cam trecut.
View Comment