PLAN. Județul Satu Mare ar putea dispărea. Reședința regiunii ar fi la Oradea
Pentru a reduce cheltuielile bugetare se impune o reorganizarea teritorială totală a României prin reducerea numărului de judeţe la doar 15, susţin reprezentanţii Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR). Conform proiectului, județul Satu Mare și județul Bihor ar trebui să devină o singură regiune, după modelul Curților de Apel, iar reședința ar urma să fie la Oradea.
CCIR a organizat o întâlnire de lucru cu importante organizaţii patronale şi profesionale sectoriale din România, care au desemnat drept prioritară reorganizarea teritorială totală a României prin reducerea numărului de judeţe la 15, precum şi redefinirea noţiunii de comună ca localitate cu cel puţin 5000 de locuitori.
”Reorganizarea ar trebui să se realizeze pe modelul organizării Curţilor de Apel, care sunt în număr de 15, respectiv la Bucureşti, Craiova, Timişoara, Oradea, Cluj, Suceava, Iaşi, Galaţi, Constanţa, Ploieşti, Piteşti, Alba-Iulia, Târgu Mureş, Bacău, Braşov. Se poate prelua acest model şi în cazul judeţelor, mai ales că în Constituţia României nu se vorbeşte de un anumit număr de judeţe. Evident, acest lucru trebuie să fie asumat de către decidenţi, fiind, totodată, şi un act de curaj politic, în urma unei dezbateri consistente şi transparente privind economiile ce se pot face astfel la bugetul public, bani ce pot fi reinvestiţi în economia românească”, se menţionează în comunicatul CCIR.
Potrivit sursei citate, organizaţiile semnatare sunt: Camera de Comerţ şi Industrie a României, Patronatul Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase (ROMPAN), Federaţia Patronală din Industria Materialelor de Construcţii din România (PATROMAT), Liga Asociaţiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), Organizaţia Naţională Interprofesională Vitivinicolă (ONIV), Asociaţia Brokerilor din România.
Da, distanta dintre Satu Mare si Oradea este mult mai mica decat intre Satu Mare si Baia Mare, plus autostrada catre Oradea. Are logica!
View CommentSe pierd locuri de muncă, banii economisiți vor merge pentru pensiile speciale și șomaj.
View CommentEu sunt perfect de acord. Oricare dintre judetele vecine arata MULT mai bine decat gunoiul nostru. Treziti-va putin si lasati-l pe Gabor din brate !
View CommentO mare aberatie. Nu am nimic cu cei din jud.Bihor. Cheltuielile tot vor fi acolo, pentru ca nu ai cum sa faci reduceri de cheltuieli pe o astfel de comasare teritoriala.
Comunele care au 5k locuitori, pai 5k deja e considerat un orasel mic. Sunt sute de comune care au sute de registre si teren agricol in administratie, amestecarea hartiilor, nu e nici cum benefica, orice procedura va dura exponential mai mult, iar procesul birocratic va suferi cel mai mult. In plus fiecare zona comunala e diferita, am putea ajunge ca o comuna organizata si fara datorii, sa ajunga in jurisdicția unei comine care sa aibe probleme mari cu garda de mediu, sau alte probleme financiare.
Este o miscare disperata de extindere politica asupra altor zone ca si putere, dar ea nu va antrena costuri mai mici, pentru ca munca e tot acolo pentru majoritatea cetatenilor ce au nevoie de stat. Singura rezolvare e balansarea si reducerea controlata din punct de vedere a salariilor, insa asta nu se va intampla, pentru ca acel robinet da 10% direct din salariul fiecarui bugetar membru de partid, catre partid voluntar.
Se poate reduce cheltuiala si prin digitalizarea documentelor, pe semnatura digitala si raspundere pe documentele digitale intocmite si inregistrate, prin reducerea folosiri hartiei, tusului si plicurilor trimise la niveluri institutionale.
Ar trebui redus consumul de energie electrica nejustificat. Cand vezi ca iluminatul public lumineaza, si cand este de ziua…
Statul roman are segmente feroviare, insa pe unele zone, e incapabil sa aibe si infrastructura de transport feroviar de ani de zile, orase fara tramvai, fara microbuse electrice. Sunt zone in care un transport feroviar electrificat, ar reduce costurile oamenilor si ar face ca un cetatean sa nu dea 9 lei sa faca 25km cu un microbus poluant, ci sa se deplaseze usor si ieftin cu un tren de circulatie intra judeteana, intre localitati inzestrate cu infrastructura feroviara si orasul mun. de judet. Aici vorbim de dezvoltare imobiliara in afara orasului si stimularea construiri de noi segmente foarte atractive investitional pentru antreprenoriat si partea civila, atat afacerile, cat si civili au nevoie de oportunitati, rezultatul este o economie din care toata lumea castiga, pentru ca fiecare vrea sa faca ceva pentru el, iar asta e imposibil in orasul in care esti santajat cu preturi de 5k pe arie, ca sa te poti bucura de oras, daca nu ai fi asa de limitat sa stai in oras, cred ca lucrurile ar sta altfel.
View Comment