Oradea își face propriul ”UNTOLD”. Vrea să atragă mii de sătmăreni
La finalul verii, Oradea va găzdui în premieră un festival de muzică cu artişti internaţionali apreciaţi, care interpretează indie pop, jazz şi muzică electronică, a anunţat, luni, într-o conferinţă de presă, Mihai Jurca, directorul Asociaţiei pentru Promovarea Turismului în Oradea şi Regiune, informează ebihoreanul.ro
Investiţia se va ridica la circa 1 milion de euro, din care suma de 435.000 de euro va fi asigurată din bugetul local. E cea mai mare sumă alocată vreodată de Primărie pentru un eveniment în Oradea.
„Acesta va fi organizat în Cetatea Oradea în finalul lunii august, începutul lunii septembrie. Poziţionarea acestuia a fost gândită de la început nu ca şi un concurent pentru festivalurile mari organizate deja la Cluj-Napoca sau Bucureşti, ci ca un eveniment care să răspundă unui public în categoria de vârstă 20-40, activ, dinamic şi iubitor de muzică live. Astfel, festivalul de la Oradea nu este doar un festival de muzică, ci un City Break Festival, care va promova şi vinde nu doar un bilet de festival, ci şi un oraş cu adevărat turistic”, a spus Jurca.
Deocamdată, nu au fost dezvăluiţi artiştii care vor concerta pe scenele din Cetate, însă directorul APTOR a spus că se fac negocieri cu o parte dintre aceştia, iar – după ce Consiliul Local Oradea a aprobat bugetul – s-au şi înaintat oferte concrete pentru artişti şi trupe.
Invitaţii vor fi anunţaţi în timp util, conform unei strategii de marketing, a mai precizat Jurca.
Ţinta: 5.000 de spectatori
Concertele vor avea loc pe trei scene. Programul festivalului va oferi activităţi şi experienţe pe tot parcursul zilei, promit organizatorii, iar experienţa muzicală va debuta după ora 14 la scena dedicată muzicii moderne (electronică). Începând cu ora 16 se va deschide şi scena dedicată muzicii din toate colţurile lumii (World Stage) – amplasată în bastionul Bethlen, iar începând cu ora 17 se va deschide scena principală, care va fi amplasată în curtea interioară.
„La prima ediţie ne propunem să atragem peste 5.000 de participanţi, din care peste 65% să fie în categoria de vârstă 24-45 ani din Oradea, Cluj-Napoca, Timişoara, Arad, Debrecen, Budapesta, Satu-Mare, Zalău, Bucureşti, Sibiu, Braşov, utilizatori activi ai canelelor de social media, persoane cu venituri medii şi peste”, a precizat Mihai Jurca.
Buget record
Mai mult, organizatorii au anunţat că au încheiat un parteneriat cu „unul din primii trei tour operatori din România pentru a promova şi vinde abonamente de festival în care au incluse servicii conexe experienţei de festival (transport, cazare, tururi ghidate, acces la obiective turistice, transfer local, transport local, etc.)”.
Astfel, se doreşte ca evenimentul de la Oradea – al cărui nume nu a fost dezvăluit încă – să fie şi un fel de „city break festival”, deci participanţii să descopere şi atracţiile turistice şi să rămână mai multe zile în oraş.
Totodată, APTOR vrea să-l facă un festival „prietenos cu oraşul şi vecinii”, aşa că programul se va încheia în fiecare seară pe la miezul nopţii.
Bugetul va fi de aproximativ 1 milion de euro din care APTOR va aloca 2.090.000 lei (circa 435.000 euro), pentru contractarea artiştilor de pe cele trei scene şi toate cheltuielile aferente acestora (cazare, transport, masă, etc.). Jurca a confirmat că aceasta este cea mai mare sumă alocată din bugetul local pentru un eveniment organizat în Oradea.
Diferenţa de bani va fi atrasă din sponsorizări, parteneriate şi vânzarea de bilete şi activitatea economică din festival. „Ne dorim ca cea mai mare parte activităţii economice din festival (food şi băuturi) să fie derulată cu parteneri locali, în situaţia în care aceştia respectă nivelul de calitate şi prezentare impus de standardele celorlalte evenimente de acest fel din România”, a precizat Jurca.
SURSA: ebihoreanul.ro