Noua taxă auto! Tot ce trebuie să știi: cine o plătește și cât e nivelul maxim
Noua taxă auto se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule, indiferent dacă au achitat sau nu timbrul de mediu sau orice altă taxa auto la maşină, spune Cristian Muntean, preşedintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI), citat de economica.net.
Această taxă auto se va plati anual, la fel ca şi impozitul auto sau RCA-ul. Noua taxă auto se va aplica în funcţie de gradul de poluare al autovehicului. Exemplu: maşinile cu normă de poluare Euro 1 sau Non Euro vor plăti o taxă anuală mare, estimată la 200 euro/an. Maşinile cu normă de poluare Euro 5 şi Euro 6 vor achita în jur de 50 euro/an.
Cu cât vor apărea noi norme de poluare (Euro 7, Euro 8 etc.), aceste clase vor fi “premiate” cu o taxă mai mică, de 50 de euro/an, şi celorlalte clase de poluare le vor creşte taxele, fiind încadrate în categorii cu grad de poluare mai ridicat.
”Cei care s-au grăbit să îşi cumpere şi înmatriculeze maşini în acest an în speranţa că vor scăpa de taxe, nu au scăpat. Majoritatea maşinilor înmatriculate în acest an au norma de poluare Euro 3, Euro 2 si Euro 1. Vor plăti taxe mari”, spune Cristian Muntean, preşedintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI), apropiat discuţiilor de la Ministerul Mediului privind taxa auto 2018.
Maşinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcţie de emisii, a declarat pe 24 octombrie 2017, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu. Taxa va fi aplicată de anul viitor.
Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, a menţionat că vor fi trei criterii în funcţie de care va fi stabilită noua taxă: capacitatea cilindrică a autovehicului, norma de poluare şi cantitatea de emisii de dioxid de carbon a maşinii. Deşi surse apropiate situaţiei spun că noua taxă va viza toate maşinile care circulă în România, şi nu doar pe cele înmatriculate la momentul apariţiei taxei, ministrul a refuzat să confirme acest lucru, spunând doar să avem răbdare.
Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus în cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.
SURSA: Economica.net
Mare tampenie , la saracimea din Ro , asa taxe mari , am o masina euro 4 cu CO de 114 gr , in Germania impozitul si taxa de poluare este de 68 euro pe un an……ca la amenzile de circulatie care sunt mai mici in Germania , politicienii romani avizi de bani taxeaza puternic ,fara sa ia seama ca in alta parte se sustin masinile pe benzina ce poluaza mai putin de 120gr .Apoi nu e corect , un Porche euro 6 poluaza 330 gr CO , eu dece sa platesc mai mult? Si cei ce au masini defecte ,care stau si nu sunt functionala ? In Ro nu se poate scoate de la impozit ca inafara , ci numai daca presezi masina la fier vechi !!!
View CommentSi daca tin in garaj un „old timer” non euro si nu circul cu ea DELOC,acesta tot polueaza?
View Comment„Stimabililor” politicieni,puneti o taxa si pe fasole ca si cu acest aliment se pot trage niste noxe zdravene ,ca pornesc senzorii de gaze iar dihorii se roaga pt reteta si licenta.
View CommentNu va fi nici o problema,o sa inmatriculam masinile in Ungaria si Bulgaria.atat
View CommentBine ca nu am înmatriculat autoturismul anul acesta. O voi înmatriculat în Bulgaria. Lasă sa castige altă țară ca noi nu suntem in stare sa rămânem fixi pe o lege… O freacă de 10 ori in 4-5 ani…a luat-o dracu de lege a inmatricularilor.
View CommentAstia ne cred pe toti prosti, dar s-ar putea sa aiba o mare surpriza!
View CommentNici o informatie despre prostii care au platit vechea taxa si nu au dat in judecata statul roman sa o recupereze, cum au facut baietii destepti.
View CommentAcum mai platesc inca o taxa ca deh, nu sunt bani sa se restituie vechea taxa, nici macar nu a fost prinsa in buget suma necesara restituirii vechii taxe. Bravo dragilor, ganditi cu portiunea pe care stati degeaba in Parlament. Ne mai trezim cu o procedura de infringement de la mama Europa, si asta pentru ca gandirea logica e total interzisa alesilor nostri, sub pedeapsa cu moartea…