Modificări la Serviciul Permise și Înmatriculări din Satu Mare. Ce trebuie să știe sătmărenii

Prefectul Altfatter Tamás și subprefectul Ioan Tibil au avut astăzi o întrevedere cu șeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări a Vehiculelor Satu Mare, cms.-șef de poliție Valentin Farcău, având în vedere implementarea unor elemente de noutate privind accesul la ghișeele serviciului public și dezvoltarea platformei online care permite accesul la serviciile publice în mediul virtual.
O serie de modificări vizează programările făcute online. Astfel, cea mai importantă schimbare este cea care vizează imposibilitatea anulării programărilor.
Principalele modificări privind sistemul de programare sunt:
• Anularea programărilor nu mai este posibilă – dispoziția vizează descurajarea programărilor fictive și asigurarea unui acces echitabil și eficient al cetățenilor la servicii.
• Sunt permise erori minore – pentru a evita pierderea programării din cauza unor erori, sunt acceptate la ghișeu programările cu cel mult două caractere greșite în seria de șasiu sau în numele titularului.
De asemenea, în situații excepționale, solicitările la ghișeu pot fi procesate fără programare online, pentru:
• preschimbarea urgentă a permisului de conducere pentru permise expirate sau care expiră până la data când este disponibilă prima programare;
• conducătorii auto profesioniști care au nevoie de permis de conducere pentru exercitarea meseriei sau obținerea unor atestate;
• persoanele vulnerabile sau cu nevoi speciale;
• preluarea solicitărilor de autorizare provizorie din partea persoanelor juridice care au ca obiect de activitate principal sau secundar comerț cu autovehicule.
De asemenea, reamintim situațiile pentru care NU este necesară programare online:
• eliberarea duplicatelor pentru certificatele de înmatriculare sau plăcuțele de înmatriculare (pierdute, furate, deteriorate);
• păstrarea sau rezervarea unei combinații de număr preferențial;
• crearea unui cont de utilizator pe site-ul dedicat, prin prezentarea o singură dată la oricare dintre ghișeele serviciului pentru identificare și înmânarea credențialelor de acces;
• examinarea candidaților care solicită redobândirea permisului de conducere ANULAT, în condițiile legii, și reexaminarea la proba teoretică pentru candidații care au mai susținut proba și au fost respinși;
• depunerea și eliberarea numerelor pentru probă sau autorizațiilor în alb (pentru societăți care comercializează vehicule noi);
• soluționarea rebuturilor (certificate de înmatriculare și permise de conducere emise eronat);
• programarea/reprogramarea la proba practică în vederea obținerii permisului de conducere.
Printre avantajele deținerii unui cont online pentru serviciile de înmatriculări și permise auto se numără:
• se poate solicita online emiterea unui duplicat al permisului de conducere deteriorat sau pierdut, cu condiția ca documentul să se afle în perioada de valabilitate;
• în cazul înstrăinării unui vehicul, se poate solicita păstrarea combinației numărului de înmatriculare;
• se pot realiza operațiuni privind radierea din circulație a vehiculelor în cazul dezmembrării acestora sau exportului definitiv din România.
„Modificările recente aduc serviciile mai aproape de cetățeni, creștem accesibilitatea acestora și, etapizat, mutăm în mediul virtual cât mai multe dintre acestea. Sunt pași înainte spre modernizare, reducem timpii de așteptare și îmbunătățim, în limitele capacităților, adresabilitatea serviciilor noastre,” a declarat prefectul Altfatter Tamás.
