Medicul care i-a impresionat pe pacienți la Spitalul Județean Satu Mare. ”Omenie, mi-au dat lacrimile”
Un medic din cadrul Spitalului Județean de Urgență Satu Mare, Cristian Costea, a devenit subiectul aprecierilor și recunoașterii a mai multor pacienți, printre care și Adrian Popa, care a fost profund impresionat de atitudinea și empatia medicului. Cu toate acestea, în ciuda aprecierilor venite din partea pacienților, medicul a făcut un apel public prin care le cere pacienților să nu mai ofere nicio atenție, sub nicio formă.
Adrian Popa, un pacient din municipiul Satu Mare, a rămas impresionat de modul în care a fost tratat de către un medic din cadrul Spitalului Județean de Urgență Satu Mare: ”Omenie, mi-au dat lacrimile. Atâta empatie, atâta atenție, deși sunt un om simplu, ca oricare. L-am întrebat cum mă pot revanșa și mi-a cerut doar un simplu mulțumesc. Atât! Doamne, sper ca toți tinerii medici să fie ca și el. Uite că avem o șansă”.
Cristian Costea, medicul gastroenterolog în cauză, a făcut o postare prin care se alătură unor colegi într-un demers care ar putea să schimbe perspectiva relației dintre pacienți și personalul medical. În apelul său, medicul subliniază faptul că tratamentul și investigațiile în cadrul Spitalului de stat sunt gratuite, iar în sistemul privat, acestea sunt plătite la valoarea lor reală. Prin urmare, el își exprimă dorința de a evita primirea de daruri din partea pacienților.
„Pe această cale mă alătur inițiativei recente a unor colegi și VĂ ROG, NU mă mai jigniți oferindu-mi orice fel de bun de la bani la ciocolată, carne, ouă, țuică (și aveți imaginație bogată) după ce v-am văzut pe dumneavoastră ca pacient sau pe cineva din familia dumneavoastră, indiferent unde în sistemul de stat sau privat! După cum bine știți tratamentul și investigațiile în Spitalul de stat sunt GRATUITE și în sistemul privat le plătiți la adevărata lor valoare de cele mai multe ori, deci nu e nevoie să mai fiți și ‘atenți’!” – se arată în apelul medicului.
Medicul consideră că gesturile de apreciere sub formă de cadouri nu sunt necesare și le atrage atenția pacienților să se concentreze mai degrabă pe solicitarea de servicii medicale mai bune și condiții mai îmbunătățite atât pentru personalul medical, cât și pentru pacienți. Prin această inițiativă, medicul își exprimă dorința de a construi o relație mai echitabilă între profesioniștii din domeniul sănătății și cei care beneficiază de serviciile lor.
„Așteptăm un viitor în care pacienții să fie mulțumiți cu un simplu ‘Mulțumesc’, insistând pentru îmbunătățirea serviciilor și a condițiilor. TREBUIE SA SPUNETI STOP!” – încheie medicul gastroenterolog Cristian Costea, transmitând un mesaj puternic de schimbare în mentalitatea relației dintre pacienți și personalul medical.