Kereskenyi Gabor a anunțat: Maskulik Csaba va fi administratorul public al municipiului Satu Mare
Primarul municipiului Satu Mare, Kereskenyi Gabor, a declarat AZI, 26.10.2016, în cadrul unei conferințe de presă că a ajuns la un acord cu Maskulik Csaba – consilier local UDMR – pentru ca acesta să participe la concursul pentru ocuparea funcției de administrator public al municipiului Satu Mare.
„Am vorbit cu mai multe persoane și am ajuns la concluzia că este nevoie de o persoană care să se ocupe de partea tehnică. Va urma un concurs și l-am îndemnat să participe. Este vorba de Maskulik Csaba. Am speranța că vom face o echipă bună,” a spus Kereskenyi Gabor.
Edilul șef sătmărean a inițiat și un proiect de hotărâre în acest sens, ”privind aprobarea criteriilor, procedurilor şi atribuţiilor specifice ocupării postului de administrator public”.
Deși inițial au fost anunțate trei nume, fostul senator Gunthner Tiberiu, fostul secretar general adjunct al Guvernului Tiberiu Gati și consilierul local Maskulik Csaba, în cursă a rămas o singură persoană: Maskulik Csaba.
Cine este Maskulik Csaba
Maskulik Csaba este persoana care a fost cel mai VOCALĂ și mai ACTIVĂ din funcția de consilier în mandatul trecut. Maskulik Csaba este un personaj venit din lumea privată, dovedind reale calități de manager. A fost manager 12 ani la una dintre cele mai importante societăți comerciale din oraș: Autonet.
Pe de altă parte, ceilalți doi candidați pentru funcţia de manager public al municipiului Satu Mare s-au retras.
Ambele persoane sunt de la UDMR Satu Mare. Este vorba despre arhitectul Gunthner Tiberiu şi despre Ştefan Gati.
Gunthner Tiberiu a fost senator al UDMR în perioada 2008 – 2012. Acum ocupă funcția de consilier local la Satu Mare.
Ştefan Gati este în prezent consilier local şi a ocupat funcţia de secretar general adjunct al Guvernului României, respectiv secretar general în Ministerul Sănătăţii.
Administratorul public reprezintă o funcţie specifică administraţiei publice locale și a fost împrumutată din țări care dispun de o administrație locală modernă cu scopul de a eficientiza funcționarea sistemului precum și pentru fluidizarea serviciilor prestate către cetățeni.
În România, funcţia de administrator public a fost reglementată prin Legea nr.286/2006 care modifică şi completează Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale.Începând cu 2006, s-a creat cadrul legislativ care permite primarilor și preşedinţilor consiliilor judeţene să angajeze, în baza unui contract de management, un administrator public cu atribuţii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local sau judeţean. Prin delegare, el poate exercita calitatea de ordonator principal de credite.