Lucrările la Autostrada Codrului demarează greu. Noi dispute între autorități și firme
Reporterii PresaSM au reușit să afle de ce întârzie lucrările de reparare și reabilitare a Drumului Județean 193A – cunoscut ca și Autostrada Codrului – care face legătura între localitățile Amați – Rușeni – Tătărești – Necopoi – Homorodu de Jos -Homorodu de Mijloc – Homorodu de Sus – Solduba – Hodișa – Socond – Rătești (DN 19A). Este important de precizat că vorbim despre două lucrări: una de reparații și întreținere, respectiv a doua, de reabilitare totală.
Reparațiile trebuiau să înceapă astăzi
Președintele Consiliului Județean Satu Mare, Pataki Csaba, a declarat pentru PresaSM, că firma Diferit din Cluj trebuia să înceapă astăzi lucrările de reparații a DJ193A, dar acest lucru nu s-a întâmplat din cauza unor neînțelegeri între Consiliul Județean și firma executantă.
Este important de precizat că firma ar fi solicitat împărțirea lucrării pe mai multe tronsoane, iar Consiliul Județean s-ar fi opus. Acesta ar fi și motivul pentru care nu s-au început astăzi lucrările. Într-un final, reprezentanții Condiliului Județean au cedat și au fost de acord cu această solicitare, urmând ca astăzi să se semneze un act adițional la contract, iar începând de mâine să se intervină în teren.
”Lucrările făcute de către cei de la Diferit nu au rezistat peste tot, am avut o serie de obiecții. Totuși, astăzi trebuiau să fie în teren, dar nu s-au dus. Au cerut ruperea lucrărilor pe tronsoane, iar noi nu am fost de acord. Totuși, cererea lor este de înțeles, așa că astăzi le-am comunicat că suntem de acord cu reetapizarea lucrărilor. Sperăm ca mâine să înceapă lucrările”, a precizat Pataki Csaba, pentru PresaSM.
Reabilitarea totală mai așteaptă
În ce privește lucrările de reabilitare totală a DJ 193A, potrivit informațiilor PresaSM, a fost nevoie de refacerea totală a proiectului tehnic de către firma proiectantă și de către specialiștii Consiliului Județean Satu Mare. Valoarea lucrărilor sunt aceleași, respectiv aproximativ 88 de milioane de lei, inclusiv TVA.
În acest sens, între Consiliul Județean, Tehnic Asist și firma ARL Cluj se poartă zilnic corespondențe oficiale. Potrivit informațiilor PresaSM, marți, 21 iulie 2020, ar urma să aibă loc o nouă rundă de negocieri, existând șanse destul de mari să se semneze și primele documente care să permită începerea efectivă a lucrărilor de modernizare.
Cine sunt cei de la ARL Cluj
ARL Cluj (Antepriză Reparații și Lucrări Cluj) este o companie de construcții din România. Are ca obiecte de activitate întreținerea, construcția și repararea drumurilor și podurilor, producerea și comercializarea de produse din asfalt și servicii de transport de persoane. Este organizată în cadrul a 18 amplasamente situate în șapte județe, respectiv Satu Mare, Cluj, Alba, Maramureș, Bistrița-Năsăud, Bihor și Sălaj. Societatea a fost scoasă la vânzare pe parcursul a trei etape, în 2003, 2005 și 2006, însă în primele două etape nu s-a finalizat procesul de privatizare. În mai 2007 a fost preluată, în urma unei licitații, de concernul austriac Strabag, pentru suma de 5,2 milioane euro.