În anul 2021, românii au achiziționat mai puțini pantofi și mai mulți papuci
Pandemia de Covid-19 a afectat țara pe toate fronturile. Industria de încălțăminte a resimțit de asemenea efectele pandemiei. Datorită faptului ca în ultimii doi ani evenimentele, petrecerile și nunțile au fost foarte rar întâlnite, românii au cumpărat mult mai multe articole de încălțăminte confortabilă, de casă, în detrimentul pantofilor și altor articole mai elegante.
Cum a fost anul 2021 comparativ anilor anteriori?
Foarte mulți producători români de încălțăminte au trebuit să își schimbe modul în care produc și distribuie articole de încălțăminte. Văzând că cererea în magazinele de specialitate a crescut atunci când vine vorba de papuci și alte tipuri de încălțăminte confortabilă, producătorii au început să producă și livreze mult mai multe articole de acest gen.
Comparativ cu anul 2019, românii au cumparat în 2021 cu 58% mai multe articole de încălțăminte de casă și cu 23% mai mult decât anul 2020. Aceeași situație este și atunci când vine vorba de articole de îmbrăcăminte. Românii au achiziționat mai multe pijamale și articole de îmbrăcăminte sportive față de anii anteriori. Se pare că românii s-au adaptat și preferă să se simtă confortabil în timpul acestor vremuri imprevizibile.
Deasemena, s-a înregistrat o creștere semnificativă în ceea ce privesc cumpărăturile de încălțăminte din mediul online. Datorită pandemiei, foarte mulți români aleg să își cumpere papucii de casă de pe diverse site-uri web, acestea oferind de multe ori prețuri mult mai avantajoase decât în magazinele fizice. Un alt motiv pentru care românii aleg să achiziționeze acest tipuri de încălțăminte în mediul online este posibilitatea de a utiliza coduri promoționale și cupoane de reducere.
Unul dintre cele mai folosite pagini web pentru accesarea acestor tipuri de cupoane de reducere este Promo-codes. Conform statisticilor publicate de acest site, în măsură de 68% dintre românii care utilizează astfel de cupoane de reducere, aleg Factcool. Această platformă oferă vouchere pentru diferite produse, nu numai pentru articole de încălțăminte. Se pot găsi cupoane de reducere pentru o gamă largă de produse precum cosmetice, articole de îmbrăcăminte, gadget-uri și multe altele.
Ce spun românii?
În urma unui sondaj creat, am aflat că românii au păreri împărțite atunci când vine vorba de alegerea perechiei perfecte de încălțăminte. O mare parte dintre cei ce au participat la acest sondaj au declarat că vor continua să aleagă încălțăminte confortabilă și de casă chiar și după ce lucrurile vor reveni la normal. Restul participanților susțin că sunt nerăbdători să își poată etala încălțămintea mai elegantă în diverse cercuri și evenimente sociale atunci când acestea vor începe să se desfășoare în același mod ca înainte de venirea pandemiei.
Cum arată industria de încălțăminte în anul 2022?
Este greu de făcut o aproximare în ceea ce privește anul 2022. Ne aflăm într-o perioadă de tranziție iar pandemia de Covid-19 nu pare a se termina prea curând, în special datorită faptului că noi variante ale virusului apar tot mai des. Este foarte posibil ca românii să dorească tot mai mult să revină la normal pe cât de mult este posibil. Acest lucru poate decide cursul industriei de încălțăminte. Dacă românii vor decide să se întoarcă la activitățile de dinainte de pandemie, cererea se va schimba încă o dată pentru producătorii de încălțăminte. Pantofii eleganți și încălțămintea pentru ocazii speciale vor reveni în trend.
Un alt factor decisiv pentru industria de încălțăminte ar putea fi și numărul de românii care lucrează de acasă. Dacă românii care au un job de asemenea natură încât pot și vor fi nevoiți să continue să lucreze de acasă în număr mare, cererea de încălțăminte confortabilă va continua să fie la fel de mare asemeni anilor anteriori.
Așadar, este greu de preconizat cu certitudine ce ne rezervă anul 2022. Un lucru este cert, românii vor să revină la normal și să desfășoare activități sociale precum înainte de pandemie. Activități ce necesită încălțăminte mai deosebită decât papucii de casă.