Unde se produc cele mai multe ACCIDENTE în Satu Mare
Redacția PresaSM.ro a intrat în posesia unor date care relevă locurile în care se produc cele mai multe accidente rutiere în municipiul Satu Mare, date relevate în Baza de date a accidentelor, administrată de către Poliția Rutieră.
Baza de date privind accidentele rutiere arată o dinamică relativ constantă a numărului de accidente înregistrate pe reţeaua stradală a municipiului (între 97 în anul 2014 și 112 în anul 2013), numărul de victime reducându-se de la 226 în anul 2012 la 220 în anul 2015, din care majoritatea reprezintă răniţi ușor.
O analiză a cauzelor de producere a accidentelor arată că din cele 417 accidente aferente perioadei 2012-2015, aproape 30% din toate accidentele au implicat pietonii. Cauza principală a producerii accidentelor este neacordare prioritate pietoni (23%).
Conform evidenţelor statistice, zonele cu cel mai ridicat risc de incidenţă a accidentelor rutiere sunt reprezentate de traseele de traversare ale municipiului (DN19A, DN19 și DJ193 ). De asemenea, există o concentrare ridicată a accidentelor în zona centrală a municipiului.
Există o densitate ridicată a accidentelor urmare a traversării pietonilor prin locuri nepermise în zona Parcului central – Piaţa Libertăţii. Zona centrală este cea mai aglomerată zonă, atât de autovehicule cât și de pietoni , conflictele dintre aceste două categorii de mobilitate fiind foarte dese.
Situaţiile dese în care sunt mașini parcate pe trotuar determină pietonii să utilizeze surpafaţa carosabilă a străzii pentru deplasare, crescând foarte mult riscul de accidente. Există unele treceri de pietoni care se află în dreptul unor locuri de parcare, riscul de accident fiind foarte mare.
În prezent există tronsoane din zona centrală care sunt deliimitate de stradă cu bolarzi sau stâlpi de mici dimensiuni pentru a împiedica parcajul pe trotuare, însă acestea scad calitatea spaţiului public și scăzând și atractivitatea zonei centrale. Unele treceri de pietoni nu sunt foarte vizibile din cauza vegetaţiei de aliniament care acoperă vizibilitatea indicatoarelor rutiere și a pietonilor care vor să se angajeze în traversare.
În unele situaţii, chiar și autoturismele parcate împiedică vizibilitatea șoferilor asupra pietonilor ce vor să traverseze. Marcajele rutiere trebuie reînnoite anual sau ori de câte ori se constată că acestea nu pot fi observate la timp de conducătorii auto.
La UPU
View CommentDaca legea interzice oprirea la mai putin de 25 de metri de trecerile de pietoni, cum tu autoritate sa permiti amenajarea de parcari cu marcaje oblice chiar, sa nu vezi pietonii care traverseaza. Nu numai ca incalcam codul rutier, dar mai si facem bani din asta prin vanzarea de tichete oentru locurile amenajate astfel!
View Comment