A trecut centenarul peste noi și ne-a prins tot fără autostrăzi care să lege regiunile istorice, în special de București. Cursele TAROM sunt cum sunt, așa că varianta, teoretic, cea mai la îndemână este CFR Călători. PresaSM a încercat o călătorie dus-întors până la București, iar experiența a fost una de coșmar.
De cum te apropii de tren și încerci să te orientezi pentru urcarea în vagonul indicat pe bilet te lovești de lehamitea controlorilor (Nu de alta, dar numerele vagoanelor sunt scrise pe un geam amărât, cu caratere mici, abia vizibile). Cu jumătate de gură și cu ochii dați peste cap, îți indică plictisiți: ”Ce?! Mda…E primul vagon (după care își continuă cearta cu doi tehnicieni care se chinuie să repare ușa de acces)”.
Ajungem cu chiu cu vai în vagonul la care avem rezervare și ne lovim de un alt controlor plictisit total de viață. Care uită să ne spună că masca este obligatorie în incintă. Își amintește doar după vreo 30 de minute.
În fine, intrăm în cușeta de dormit (două locuri la clasa I, teoretic cele mai bune locuri cu putință) pentru care am plătit 473 de lei/persoană dus-întors. Ne lovește impresia de învechit. Pereții despărțitori sunt ”etanșeizați” cu bandă adezivă (!). Hainele de pat sunt sleioase, pătate și murdare.
Mocheta este învechită, iar dacă vrei să deschizi geamul rămâi pur și simplu cu maneta în mână! La propriu! (FOTO SUS)
Aerul condiționat lipsește cu dezăvârșire, tot ce poți să facă este să stai cu geamul deschis. Dacă nu ești atent, te poți răni în cuiele sau șuruburile ieșite în afară. La baie, situația este de-a dreptul jenantă. Focar de infecție.
Deși cel mai scump vagon cu putință are cabină de duș, robinetul este stricat, iar apa curge pe lângă robinet! Fără presiune. (FOTO SUS)
Veceul nu poate fi folosit, capacul este învechit și murdar. Robinetele sunt și ele vai și amar. Pe jos sunt urmă de urină, cu toate că se presupune că cineva face curățenie înainte de îmbarcarea călătorilor. În concluzie, baia nu se poate folosi.
Călătoria durează 13 ore de la Satu Mare la București, iar trenul circulă cu viteze de circa 70 de km/oră. Când ajungi la destinație îți vine să pupi pământul de sub tine și să te rogi că nu te-ai ales cu ceva boală transmisibilă.
Singurul lux este cand zicem „merci” ca am gasit 1 bilet la vagonul de dormit!! 🙂 Toate trenurile pt Ardeal:Satu Mare, Baia Mare, Sighetu Marmatiei, Cluj Napoca au aceste conditii si acelasi iz de 16h/600km! Probabil ca cei de la CFR sint pusi acolo sa il falimenteze mai rapid?! Nu mai departe de starea de alerta: ii zic cucoanei de la ghiseu ca vreau 3 bilete in compartimentul de cuseta de 6, ca sa ma asigur ca voi fi 1 singura persoana in compartiment si hop, la urcare, constat ca era vandut si al 4 lea bilet, desi regula era 1 loc vandut , 1 loc liber …
Cati politicieni crezi ca a imbogatit CFR-ul in 30 de ani prin inscaunarea unor directori hoti, pagubosi si lingai, care sa le umple sacii ???Toti politicienii care se lafaie azi in lux si averi fabuloase au furat ,cu contracte extrem de paguboase cu statul,miliarde de dolari !!CFR-ul ne plimba cu vagoanele mostenite de la Ceausescu,pe aceleasi linii ferate vechi si periculoase,pe care nu poti prinde o viteza mai mare de 50km/h !De fapt toata tara e ca CFR-ul din romania !!
Aceasta institutie este de mult timp in moarte clinica, inca nu s-au gasit vinovatii pentru acest dezastru national…o bataie de joc enorma la adresa populatiei Romaniei.
Ce se vede în poze nu prea seamănă cu ce este scris în articol. Nu am văzut în poze nici mocheta învechită, nici capacul de WC învechit și murdar. În rest, întru totul de acord cu cele scrise de nicu. Întâi să ne civilizăm noi, apoi să avem pretenții de la alții.
Singurul lux este cand zicem „merci” ca am gasit 1 bilet la vagonul de dormit!! 🙂 Toate trenurile pt Ardeal:Satu Mare, Baia Mare, Sighetu Marmatiei, Cluj Napoca au aceste conditii si acelasi iz de 16h/600km! Probabil ca cei de la CFR sint pusi acolo sa il falimenteze mai rapid?! Nu mai departe de starea de alerta: ii zic cucoanei de la ghiseu ca vreau 3 bilete in compartimentul de cuseta de 6, ca sa ma asigur ca voi fi 1 singura persoana in compartiment si hop, la urcare, constat ca era vandut si al 4 lea bilet, desi regula era 1 loc vandut , 1 loc liber …
View CommentCati politicieni crezi ca a imbogatit CFR-ul in 30 de ani prin inscaunarea unor directori hoti, pagubosi si lingai, care sa le umple sacii ???Toti politicienii care se lafaie azi in lux si averi fabuloase au furat ,cu contracte extrem de paguboase cu statul,miliarde de dolari !!CFR-ul ne plimba cu vagoanele mostenite de la Ceausescu,pe aceleasi linii ferate vechi si periculoase,pe care nu poti prinde o viteza mai mare de 50km/h !De fapt toata tara e ca CFR-ul din romania !!
View CommentAceasta institutie este de mult timp in moarte clinica, inca nu s-au gasit vinovatii pentru acest dezastru national…o bataie de joc enorma la adresa populatiei Romaniei.
View CommentImportant e sa fim patrioti ,restu nu conteaza….ce naiba noi suntem urmasii bravilor Daci…..vai de noi….
View CommentÎn loc să ne ne vaitam să fim întâicivilizați și educați și apoi să avem pretentii de la guvern
View CommentCe se vede în poze nu prea seamănă cu ce este scris în articol. Nu am văzut în poze nici mocheta învechită, nici capacul de WC învechit și murdar. În rest, întru totul de acord cu cele scrise de nicu. Întâi să ne civilizăm noi, apoi să avem pretenții de la alții.
View CommentPerfectă dreptate Nicu. Nu cfr-iștii au distrus trenurile ci călătorii. Sunt mulți necivilizați. Și tupeiști.
View Comment