Lucrările la Drumul Județean 193 A – cunoscut ca și Autostrada Codrului – au fost sistate! Este vorba despre traseul Satu Mare (DJ 193) – Amați – Rușeni – Tătărești – Necopoi – Homorodu de Jos -Homorodu de Mijloc – Homorodu de Sus – Solduba – Hodișa – Socond – Rătești (DN 19A).
Astăzi se efectuează ultimele lucrări, respectiv curățarea albiilor râurilor și canalelor din zona Tătărești. După care lucrările vor fi sistate. Cel mai probabil, Consiliul Județean Satu Mare va relua întreaga procedură de licitație, care va dura circa un an de zile până la semnarea unui nou contract. Asta dacă licitația nu se va contesta.
Miile de oameni care tranzitează zilnic această rută susțin că au ajuns la capătul răbdării. Se circulă cu 30 de kilometri la oră, fiind ridicați nori de praf ca și într-un deșert.
Ce spune conducerea Consiliului Județean
Președintele Consiliului Județean Satu Mare, Pataki Csaba, a declarat pentru PresaSM că se mai încearcă salvarea contractului, cu toate că cei de la Tehnic Asist ar fi trimis luna trecută cererea prin care își manifestau intenția de a se retrage din contract.
”În luna martie am primit o scrisoare din partea celor de la Tehnic Asist, care ne anunțau că vor să renunțe la lucrare. Noi, totuși, vrem să îi convingem să continue lucrările, astfel încât să nu fim nevoiți să reluăm procedura de licitație. Totuși, dacă nu ajungem la o înțelegere pentru continuarea contractului, vom prelua doar lucrările executate conform cu cerințele din contract. Apoi, noi – Consiliul Județean – vom întreține acel drum, în special prin stropirea cu apă, pentru a împiedica ridicarea prafului. Procedura de licitație, dacă se va relua, va dura câteva luni”, a spus Pataki Csaba pentru PresaSM.
Cea mai mare lucrare din județ, în aer!
Una dintre cele mai ample lucrări din județul Satu Mare – executate și mai apoi sistate de Tehnic Asist – este DJ 193A. În baza procesului de evaluare desfăşurat, prețul ofertat pentru execuția lucrării de modernizare era de 88.390.835,70 lei, inclusiv TVA, iar durata de execuție era de 36 luni.
Potrivit surselor PresaSM, până la sistarea totală a lucrărilor și retragerea de pe șantier, s-ar fi finalizat lucrările pe tronsonul Solduba – Tătărești (circa 15 km), în timp ce alți cinci kilometri ar urma să fie refăcuți, fiindcă lucrările au cedat. Între municipiul Satu Mare și Tătărești este doar piatră, la fel ca și între Solduba și Hodișa. În timp ce între Hodișa și Tătărești nu mai este nimic.
În acest moment, singura soluție pare să fie refacerea licitației. Procedură care ar putea dura circa un an. Până atunci, șoferilor li se vor întinde nervii la maxim.
Insolvența Tehnic Asist, cerută la sfârșitul anului trecut
Magistrații Tribunalului Botoșani au aprobat în toamna anului trecut cererea administratorului Daniel Vlas și au desemnat un administrator judiciar provizoriu. Judecătorii i-au cerut Danielei Vlas, soția afaceristului Mirel Vlas, să depună toate actele din care să rezulte ce avere personală are, și care urmează să fie puse la dispoziția administratorului judiciar provizoriu.
Surse susțin că această cererea de insolvenţă ar putea să ajute firma în relația cu creditorii. Și asta pentru că statul, care este principalul beneficiar al lucrărilor executate de Tehnic Asist, plătește cu întârziere lucrările executate. În unele cazuri chiar refuză să le achite, acuzând o serie de neconcordanțe de ordin tehnic.