Autobuze hibrid la Satu Mare. Primul a ajuns deja în probe la Transurban. Primăria dorește achiziționarea unui lot de 20 de astfel de vehicule.
Mercedes-Benz și-a prezentat luni, 13 august, la Satu Mare ultimul model de autobuz hibrid, în cadrul unei acțiuni organizate de Primăria Municipiului Satu Mare în colaborare cu operatorul de transport public Transurban. În cadrul întâlnirii, reprezentanții concernului german au prezentat caracteristicile tehnice ale autobuzului după care s-a făcut un test-drive.
Întâlnirea de astăzi are loc ca urmare a faptului că Primăria Municipiului Satu Mare a câștigat un proiect european privind achiziționarea a 20 de autobuze din fonduri europene. Compania Mercedes -Benz a dorit să arate beneficiile acestui tip de autobuze în privința reducerii costurilor și a poluării în municipiu.
Primăria municipiului Satu Mare a anunțat un plan de achiziționare a 20 de autobuze hibrid, care vor fi date în folosință operatorului public de transport local Transurban.
Situația actuală a parcului de vehicule cuprinde un număr de 53 de autovehicule de transport rutier de persoane, din care 49 sunt funcționale. Un număr de 4 autobuze sunt programate pentru casare, acestea având o vechime ce variază între 23 și 43 de ani. 57% din parcul rutier și-a depășit durata de exploatare.
Studiul de oportunitate a propus achizitionarea de autobuze hibride în număr de 15 bucăți autobuze hibride medii (cu trei uși) și a cinci bucăți autobuze hibride articulate (cu patru uși).
CARACTERISTICI TEHNICE:
Autobuze medii (3 usi) – 15 buc.:
Capacitatea totală 90 locuri, include 33 pasageri pe scaune și spațiu destinat cărucioarelor și persoanelor cu dizabilități motorii.
Date tehnice:
Lungime: 12 m;
Lățime: 2,55 m;
Înălțime: 3,1 m;
Lățime acces față/mijloc/spate: 1,2/1,2/1,2 m.
Autobuze articulate (4 usi) – 5 buc.:
Capacitatea totală 140 locuri, include 49 pasageri pe scaune și spațiu destinat cărucioarelor și persoanelor cu dizabilități motorii.
Date tehnice:
Lungime: 18 m;
Lățime: 2,55 m;
Înălțime: 3,1 m;
Lățime acces față/mijloc/spate: 1,2/1,2/1,2/1,2 m
Podeaua este joasă (coborâtă complet sau semicoborâtă), pentru ușurarea accesului persoanelor cu dizabilități, a cărucioarelor cu copii.
Încălzirea cabinei conducătorului auto și a salonului de pasageri se va realiza prin încălzitoare standard de tip convector, suflante. Este prevăzut sistem de aer condiționat al salonului de călători.
Motorul diesel este activat după depășirea vitezei de 15 km/h.
Pacat de investitie, nesimtitul satmerean sa mearga pe jos sau sa-si cumpere o trotineta!
View CommentCum vor arata aceste autobuze peste citeva luni?
View Comment