FOTODOCUMENTE. Pasarela peste Someș, în linie dreaptă. O firmă mare o va construi
PresaSM a aflat în premieră care este asocierea de firme care a câștigat licitația pentru proiectarea și construirea pasarelei pietonale peste Someș, care va lega Centrul Nou al municipiului Satu Mare de mall-ul Shopping City, al celor de la NEPI Rockcastle.
Potrivit informațiilor PresaSM, este vorba despre asocierea dintre FREYROM – lider de proiect, AQUACONS, PROCONS GROUP și INTEGRATED ROAD SOLUTIONS SRL. Suma la care s-a câștigat licitația este de 22.770.264 lei. Finanțarea lucrărilor se face dintr-un proiect european, câștigat de Primăria Satu Mare.
Asocierea de firme va trebui să întocmească proiectul tehnic pe varianta optimă, conform studiului de fezabilitate aprobat de beneficiar. Potrivit informațiilor PresaSM, ar fi vorba despre o pasarelă în arc, cu un termen de finalizare al construcției de circa 12 luni.
Scenariul 1 – Pasarela cu stâlpi înclinați
Se propune realizarea pasarelei în soluția de structură tip cadru cu stâlpi înclinați, de care se suspendă tablierul metalic. Pasarelă pietonală propusă are lungimea totală de 214 metri și lungimea suprastructurii de 210 metri, având trei deschideri: deschiderea centrală de 120 metri și două deschideri de 45 metri peste albia majoră – spre celor două maluri.
Scenariu 2 – Pasarela în arc
Structura de rezistență propusă pentru deschiderea centrală este de tip arc cu tirant, de care se suspendă tablierul. Pasarelă pietonală cu lungimea totală de 214 metri și lungimea suprastructurii de 181 metri, având trei deschideri: deschiderea centrală de 130 metri și două deschideri de 25 metri peste albia majoră – spre celor două maluri.
După finalizarea proiectului tehnic se va trece la execuția efectivă a lucrărilor de construire.
Cine sunt cei de la FREYROM
În anul 1996 s-a înfiinţat în România, Societatea Comercială FREYROM S.A., cu capital majoritar francez, ca filială a Grupului Freyssinet International & Cie. În baza acestui statut, societatea a beneficiat de un transfer direct de tehnologie şi, astfel, a avut posibilitatea de a aplica, în cadrul lucrărilor sale, chiar de la începutul activităţii, soluţii inginereşti şi tehnologii de ultimă oră pe plan mondial.
Din lucrările ele mai recente: operaţiuni montare rosturi pentru autostrada A3, montare hobane la pasajul peste DN1 la Bărcăneşti, lucrări de post-tensionare grinzi pentru Centura Sucevei, de post-tensionare plăci pentru parcarea Stadionului Naţional din Bucureşti, pentru Adora Mall din Craiova şi pentru clădirile turn City Tower şi Capital Fort Business Center din Sofia, Bulgaria.