FOTO. Sute de turiști din Satu Mare, blocați în aeroporturi. Explicațiile specialiștilor
Sute de turiști din județul Satu Mare au rămas blocați ore în șir în aeroporturile din Satu Mare și Antalyia (Turcia) la ultimele două zboruri tur-retur. De exeplu, zborul dinspre Antalya înspre Satu Mare era programat la ora 14:20, după care s-a amânat pentru ora 16:05. Dar la ora anunțată, oamenii au aflat doar poarta de îmbarcare, dar ora de decolare s-a amânat iarăși la 16:45. După circa șase ore de așteptare a sosit și avionul.
Dana Rentea, directorul agenției de turism Simbotour Satu Mare, a explicat pentru PresaSM de ce s-a întârziat atât de mult: ”A fost vorba despre defecțiunea unei aeronave a companiei aeriene”.
”În acea zi, întârzierea la Iași a fost de 12 ore. A apărut defecțiunea tehnică, iar prioritatea companiei aeriene au fost pasagerii de Satu Mare. A trimis o aeronavă din București care a făcut zborurile Antalya – Satu Mare- Antalya. Astfel, întârzierea pentru sătmăreni a fost de 6 ore.
A fost neplăcut pentru turiști, dar situațiile neprevăzute din aviație nu pot să fie anticipate, ci doar atunci când se întâmplă, campania aeriană caută cea mai bună soluție. Faptul că și alți turiști au avut întârzieri nu diminuează disconfortul turiștilor sătmăreni. Ce vreau să se înțeleagă este că problema nu a fost a zborului din Satu Mare, ci a fost o problemă generală a campaniei aeriene din acea zi.
Mergem înainte, cu speranța că ghinioanele și întâmplările neprevăzute s-au epuizat pentru acest sezon. Agențiile de turism caută soluții și proceduri de informare mai eficientă, mai promptă, a turiștilor”, a spus Dana Rentea, pentru PresaSM.
Da, sigur… iata dragi cetateni ca ne explica o reprezentanta a agentiilor de turism/turoperatorilor, care turoperatori angajeaza/platesc serviciile de transport aerian/chartere, ca wow saracele agentii aeriene sunt in dificultate uneori. Dar turistii de ce nu sunt scosi din dificultate cu minim de suport material in astfel de situatii de intarzieri de peste 2 ore? De ex niste explicatii pe aeroport acolo cand se intampla intarzierea? Niste apa ceva minim din partea companiei aeriene… ca stim ce preturi sunt pe aeroporturi la produsele alimentare (si nu numai). Sau nu?
View CommentAsa,… ca sa nu mai vorbim IN PRIMUL RAND despre despagubirile materiale pe care companiile aeriene sunt obligate sa le acorde calatorilor, indiferent de tipul cursei (charter sau de linie), pentru intarzieri in efectuarea cursei. In rest, explicatii ale „specialistilor” (what??), de pe margine, daturile cu parerea… si cu parerea de rau mai ales, nu ajuta calatorii. A, si cum era sa uitam: asteptam specialistii sa ne spuna totusi ceva relevant, adica EXACT ce ne-ar place sa aflam: cum sa primim despagubirea cuvenita pentru intarzieri. Demersurile ar trebui sa inceapa de la agentiile de turism-turoperatori. Sau nu a mentionat asta doamna de la agentia de turism? Nu?
View CommentMinciuni :
View CommentAeronava UR-SQF care a dus turistii din Satu Mare in Antalya la data de 25.06.2023 a avut intarziere la decolare de aproape 4 ore, mai exact 3:55 min , zborul fiind programat sa decoleze initial la ora 17:10 a decolat la ora 21:05 . Aceeasi aeronava care trebuia sa aduca turistii inapoi din Antalya la Satu Mare in data de 02.07.2023 si care de acesta data ar fi trebuit sa decoleze, initial la ora 14:20 , nu a mai decolat deloc , acest zbor a fost anulat . Nu am primit nici o explicatie in acest sens de la nici o agentie de turism.
Dupa ce a fost anuntat consulatul de la Ankara de catre turistii din aeroport , au inceput sa se miste lucrurile iar turistii au fost preluati de aeronava YR-SUN care a decolat de pe aeroportul din Antalya la ora 20:17 si a aterizat in Satu Mare la ora 22:20 cu o intarziere de aproape 6 ore , aeronava care a venit de la Bucuresti ,.
Explicatiile date de d-na Dana Rentea sunt fara sens si nedocumentate, deoarece cele doua aeronave care au avut legatura cu aeroportul din Satu Mare nu au avut nici o cursa care sa fie cu decoalre sau aterizare pe aeroportul din Iasi.
Sunt minciuni livrate de agentii , care nu mai pot justifica aceste intrzieri si nici faptul ca au contractat , cu buna stiinta si pentru un comision mai mare , aeronave care nu sunt gestionate de societati sub pavilion EU si astfel nu pot fi trase la raspundere in baza regulamentului UE nr 261 privind compensatiile pentru zboruri intrziate sau anulate.
Cu regret se pare ca agentiile de turism din Satu Mare, sau ma rog o parte , nu isi respecta turistii ci mai degraba buzunarul propriu .
Sa vedem in anul care vine cine isi va mai lua bilete de la voi dragilor .
Sa va fie rusine pentru ca nu a-ti mai raspuns la nici un telefon sau mesaj trimis de catre turisti , care cautau disperati o explicatie si care v-au sunat, sa va strice duminica, dupa 10-12 ore petrecute in aeroport .
Toate detaliile zborurilor sunt publice, pe siturile specializate in monitorizarea zborurilor : flightradar24.com.
Faliment placut sau cel putin o insolventa va doresc .
Eu unul sigur nu va mai calc pragul !
Pentru cei care doresc pot lasa o sesizare la ANPC :
https://sesizari1.anpc.ro/