Discuții incredibile pe un grup de Facebook dedicat sătmărenilor. O sătmăreancă deschide un subiect de discuții, întrebând internauții cât se dă mai nou pentru o operație de apendicită. Și nu oricum, ci defalcat. Concret, cât trebuie dat pentru chirurg și cât pentru anestezist.
Unul dintre sătmăreni spune că el a dat 200 de euro pentru chirurg și o sută de lei pentru anestezist. O altă persoană se întreabă dacă nu e prea mult.
O altă sătmăreancă susține că ar fi timpul să renunțăm la acest obicei prost, ”care numai la noi se mai practică”. Unul dintre moderatorii grupului a realizat ”ineditul” situației, așa că a oprit comentariile.
În tot acest timp, Ministerul Sănătăţii a implementat și la Satu Mare un Mecanism de Feedback al Pacientului în spitale, altfel decât până acum, prin intermediul unor chestionare mai scurte, cu 10 întrebări, transmise pe sms sau e-mail.
Potrivit unor surse medicale, SMS-urile și e-mail-urile sunt trimise către foștii pacienți, externați din spitale, iar identitatea persoanei rămâne anonimă. Chestionarele sunt transmise de către Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) unor pacienți selectați aleatoriu la nivelul fiecărui spital.
Sesizările referitoare la integritatea personalului spitalului vor fi apoi transmise către autorităţile competente, dacă este cazul. Consiliile de Etică din componenţa Spitalului Județean Satu Mare sau al altor spitale, după caz, vor analiza rapoartele trimestriale şi sesizările primite de la pacienţi.
Cum arăta Chestionarul de Feedback al Pacientului pe care-l vom primi prin SMS sau prin e-mail
1. Cât de mulţumit eşti de serviciile medicale oferite de spital? Notă 1 – 4
1 – Foarte nemulţumit;
2 – Nemulţumit;
3 – Mulţumit;
4 – Foarte mulţumit
2. Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea medicului?
Notă 1 – 4 (de la foarte nemulţumit la foarte mulţumit)
3. Cât de mulţumit eşti de curăţenia din spital?
Notă 1 – 4 (de la foarte nemulţumit la foarte mulţumit)
4. A fost nevoie să cumperi medicamente sau alte materiale sanitare?
DA / NU
5. Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea asistentelor medicale?
Notă 1 – 4 (de la foarte nemulţumit la foarte mulţumit)
6. Ai primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament?
DA / NU
7. Ai recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acest spital?
DA / NU
8. Starea ta de sănătate este mai bună după externare?
DA / NU
9. Ţi s-au solicitat bani sau atenţii de către medici sau asistente?
DA / NU
10. (dacă s-a răspuns DA la întrebarea 9) Doreşti să raportezi responsabilului anticorupţie al Ministerului Sănătăţii faptul că ţi s-au solicitat bani sau atenţii?
DA / NU
În cazul în care pacientul răspunde DA la întrebarea nr. 10, Compartimentul de Integritate va fi notificat de Platforma informatică securizată a Mecanismului de Feedback al Pacientului şi va intra în legătură cu pacientul pentru a clarifica speţa şi, după caz, va sesiza autorităţile abilitate.
Buna. Am si eu o intrebare. Si eu am primit deja doua mesaje. Dar nu am fost internata la spital. In acest caz ce sa scriu? :))) multumesc
View Commentdaca la un salar lunar de 7000-7500 de lei net, ca asistent medical si 17500-19000 lei net ca medic și ajungi să te mai pretezi în continuare la a primi „donatii” pentru ca ti-ai facut doar atributiile de serviciu, cred că acestora e la pârnaie!!!!
View CommentCare asistentă primește 7000-7500 RON? Poate la urgențe. Dar să stea careva acolo de gardă atunci când vin unele persoane necivilizate. Atunci salarul de 7500 nu o să vă ajungă.
View CommentBună ziua! Are cineva curaj sa facă asta și la Baia Mare?!
View CommentSi in constanța se foloseste mita si anestezistu si medici nu se uita la tine daca nu dai mita începînd din urgenta trebuie să dai
View Comment