FOTO. Se lucrează la tensionarea hobanelor. Kereskényi: „Cea mai spectaculoasă și dificilă etapă”
Pe șantierul podului peste Someș se lucrează la tensionarea hoabanelor, au precizat astăzi autoritățile locale, după ce primarul municipiului a efectuat ieri o vizită de lucru pe șantier. Potrivit edilului este cea mai spectaculoasă, dar și cea mai dificilă etapă etapă în construcția noului pod.
Primarul municipiului Satu Mare, Kereskényi Gábor, a efectuat ieri o vizită de lucru pe șantierul podului din municipiul Satu Mare. Acesta a precizat că, după depășirea problemelor birocratice, lucrările au intrat pe făgașul normal, iar acum se lucrează la tensionarea hobanelor, o etapă dificilă, dar spectaculoasă, a precizat edilul.
„Lucrările la podul peste Someș reintră pe făgașul normal după problemele birocratice pe care le-am întâmpinat. A început cea mai spectaculoasă, dar și cea mai dificilă etapă de construcție a noului pod peste Someș, tensionarea hobanelor”, se arată în informarea făcută de Primăria Municipiului Satu Mare.
Montarea și tensionarea cablurilor este făcută de cei de la DYWIDAG, care se laudă cu proiecte similare, de montare a hobanelor, pe tot globul. 195 tone de hobane vor fi montate la Satu Mare, cu lucrări ce trebuiau finalizate încă anul trecut, dar care au fost amânate din cauza problemelor birocratice.
Hobanele în sine au o protecție individuală împotriva coroziunii, izolare iar sistemul implementat va fi unul care să asigure și o mentenanță ușoară, inclusiv recalibrări, în cazul în care va fi nevoie. Iar sistemul nu va fi protejat doar față de acțiunea corozivă a aerului și apei, ci va avea și o protecție față de posibile incidenii. Un alte pericol luat în calcul este cel legat de lovirea cablurilor de către fulgere.
Structura podului va fi monitorizată cu senzori, care vor trimite datele unui sistem integrat, măsurând inclusiv mișcarea acestuia, astfel încât autoritățile să fie informate cu privire la eventuale pericole.
Patru tipuri diferite de cabluri vor fi folosite pentru proiectul de la Satu Mare, au spus cei de la DYWIDAG, lungimea caburilor fiind între 40 și 115 metri. Ultimul pas este cel de calibrare.