Tronsonul care ar da și sătmărenilor acces rapid la autostrăzile din Ungaria se va finaliza, cel mai repede, în vara anului următor, spun cei de la Asociația Pro Infrastructură. ONG-ul a postat și imagini realizate cu drona de pe șantierul de lângă Oradea.
La doar 100 de km distanță de Satu Mare, tronsoul Suplacu de Barcău – Borș le va oferi sătmărenilor acces rapid la infrastructura de mare viteză a Ungariei, și din țara vecină în restul Europei. Doar că lucrările avansează încet, iar potrivit celor de la Asociația Pro Infrastructură, tronsonul de legătură nu va fi gata decât în vara lui 2020.
„Antreprenorul general (Trameco, parte din grupul Selina) nu a terminat încă proiectul tehnic și autorizația de construire nu este emisă. Contractul a fost semnat abia pe 13.12.2018 și prevede 4 luni de proiectare și alte 15 de execuție efectivă în teren. Tronsonul va fi gata prin vara anului viitor, în cel mai optimist scenariu,” spune ONG-ul.
Asociația a publicat și imagini din dronă cu șantierul de pe lotul autostrăzii A 3. În imagini se poate vedea zona nodului rutier Biharia, intersecția A3-DN19.
„Stadiu este unul incipient: decopertări, depozite de agregate/materiale, lucrări la organizarea de șantier, construirea drumurilor tehnologice,” mai informează ONG-ul care se ocupă de monitorizarea lucrărilor din infrastructură.
Construcția acestui tronson trebuia să înceapă în urmă cu șase ani de zile, când a fost semnat primul contract de execuție, ulterior anulat.
Între timp, vecinii din Ungaria sunt convinși că vor ajunge cu autostrada M4 la granița cu România încă în acest an. În iarna lui 2018, autoritățile maghiare anunțau că vor continua lucrările pe șantier, cât timp vremea va permite, tocmai pentru a finaliza cât mai repede proiectul.
Proiectul pentru autostrada A3 a fost conceput acum mai bine de 10 ani și promitea să lege Bucureștiul, prin Brașov, tranzitând podișul Transilvaniei, de granița cu Ungaria, la Borș, în județul Bihor. Proiectul a fost ulterior împărțit în două mari sectoare, București – Brașov și autostrada Transilvaniei.
Primul pas a fost făcut la finalul luni 2009, când au fost dați în circulație puțin peste 40 de km de autostradă, între Turda și Gilău.
Proiectul inițial a suferit și diferite transformări prin masterplanul de transport din 2015. Atunci, legătura Brașov–Târgu Mureș fusese reclasificată ca drum expres.
Porțiunea Brașov–Cluj–Borș, cunoscută și sub numele de Autostrada Transilvania, urmează să aibă o lungime de 415 km și patru benzi de circulație. Ea va porni de la Brașov, va străbate Podișul Transilvaniei de sud-est la nord-vest, pe lângă Târgu Mureș, ajungând la Cluj Vest, după care își va continua drumul spre Ungaria, pe lângă Oradea, terminându-se în comuna Borș, în zona satului Santăul Mare și a satului maghiar Nagykereki, continuându-se în Ungaria cu autostrada M4 către Miskolc și Budapesta
Când va fi gata, vor fi necesare 4 benzi pe sens! Sau, măcar 3. Altfel, dând buluc pe acolo toată Europa, viteza medie va scădea la cea de acum!
View Comment