FOTO. Restaurant din Piața Mare închis temporar de Protecția Consumatorilor. A fost redeschis astăzi!
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Satu Mare a efectuat o acțiune de control la SC Progocom Alexandru SRL Satu Mare (Bistro Calimero) pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare la prestarea serviciilor de alimentație publică.
În urma neregulilor constatate de comisarii sătmăreni, operatorul economic a fost sancționat contravențional cu amendă în cuantum de 8.000 lei și s-a dispus măsura complementară de oprire temporară a prestării serviciului la unitatea verificată, până la remedierea deficiențelor.
Dintre cele mai importante nereguli menționăm:
- utilizarea unor frigidere si congelatoare neigienizate, cu aglomerări de praf la chedere și pe margini, cu lichide scurse, cu depuneri masive de gheață;
- folosirea aragazului și a tăvilor din bucătărie cu depunere de grăsime arsă și înnegrită;
- utilizarea unor materii prime fără elemente de identificare, la care nu se putea determina data durabilității minimale.
SURSA: Comunicat de presă Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Satu Mare
ACTUALIZARE, 22.30. Reprezentanții restaurantului au reacționat și și-au expus punctul de vedere la solicitarea PresaSM: ”Amenda era de 1500 RON nu 8000 Ron. Nu am avut produse expirate, frigiderele erau în regulă, sunt noi de 3-4 luni, tigaia faimoasă era o tigaie mai veche care nu s-a folosit deja de mult, dar fiind în unitate au pozat-o. Priza într-adevăr avea depuneri uleioase, dar fiind priză nu putem da cu soluții să ne curentăm… Dar priza nu are legătură cu mâncarea gătită, cum nu are nici grilajul de pe aragaz. Faianță, partea de inox al aragazului, hota, toata erau curate, cum erau și oalele de inox în care gătim Ciorbele si mâncărurile.
Teoria îi una practica e alta. OPC -ul a venit după o zi de lucru înainte să ne apucăm de curățenie. Bucătăria în fiecare seară este curățată. Toată familia mănâncă acolo, aceeași mâncare ca și clienții. Avem clienți de peste 20 de ani și sunt mulțumiți de calitatea și cantitatea servită și știu “condițiile din bucătărie”.
Toate condițiile oribile erau o tigaie o priză și o grilă de aragaz… Într-o bucătărie unde se gătește mult și bine nu poate fi ca o farmacie. Am remediat problemele cu priză și aragazul și astăzi am reluat activitatea”.