FOTO. Raed Arafat, în inspecție la Urgențe! Ce spune după vizita de la Satu Mare
Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU) şi secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne, dr. Raed Arafat, s-a aflat sâmbătă, 28 ianuarie 2017, la Satu Mare, unde s-a întâlnit cu reprezentanţii administraţiei publice, respectiv cu factorii de decizie din domeniul sănătăţii şi al situaţiilor de urgenţă.
Întâlnirea de lucru operativă s-a desfăşurat în sala mică de şedinţe a Palatului Administrativ Satu Mare, acolo unde s-au aflat prefectul Radu Bud, subprefectul Altfatter Tamas, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Pataki Csaba, consilierul secretarului de stat, dr. Hadrian Borcea, și alți șefi de instituții din județul Satu Mare.
Primul subiect discutat a fost gradul de implementare a sistemului digital de raportare la nivelul SMURD, al Serviciului Județean de Ambulanţă și al Unității de Primire Urgențe. Arafat a îndemnat reprezentanții conducerilor acestor instituții să folosească sistemul digital la maximum, având în vedere că din luna martie se va renunța total la completarea fișelor pacienților pe hârtie.
În acest moment, la nivelul judeţului Satu Mare, SMURD-ul foloseşte în procent de 85% acest sistem, Serviciul Judeţean de Ambulanţă în procent de 70%, în vreme ce la Unitatea de Primire Urgențe nu se utilizează. Conform celor declarate de şeful DSU, dr. Raed Arafat, începând cu 1 martie anul curent acest sistem digital de raportare va trebui utilizat în procent de 100%.
Dr. Raed Arafat a dorit să afle și starea parcurilor auto ale Ambulanței, SMURD și pompierilor, menţionând că la nivel de țară este nevoie şi în prezent de achiziția de ambulanțe.
Un alt subiect abordat a fost situația UPU Satu Mare. Şeful DSU, dr. Raed Arafat a declarat că s-au trimis în teritoriu 27 de algoritme pentru a uşura munca medicilor, însă trebuie ca aceştia să şi practice medicina conform indicaţiilor primite de la nivel naţional.
O solicitare privind dezvoltarea dispeceratui integrat deja funcţional, care să deservească deopotrivă Ambulanța, ISU, Poliția și Jandarmeria, a venit din partea conducerii Serviciului Judeţean de Ambulanţă. De asemenea, s-a pus problema înfiinţării unui nou punct de lucru a ISU “Someş” Satu Mare în municipiul reşedinţă de judeţ, pe malul stâng al râului Someş, din necesitatea de a eficientiza timpii de reacţie la intervenţii, în contextul în care parcul auto al instituţiei se va mări prin dotarea cu noi autospeciale.
În final, s-a discutat despre situația asociaţiei Multisalva, transformarea acestuia într-un serviciu public fără personalitate juridică în subordinea CJ Satu Mare şi acreditarea acestuia în vederea desfăşurării activităţii. Astfel, Satu Mare va deveni cel de-al 25-lea judeţ din ţară care va avea oficial un serviciu de salvamont.
De menţionat că atât şeful DSU, dr. Raed Arafat cât şi prefectul Radu Bud și-au notat toate subiectele discutate în cadrul întâlnirii, urmând ca pentru fiecare în parte să se facă demersurile necesare îndeplinirii lor.
Secretarul de stat se află într-un periplu în zona de Nord-Vest a României, vineri, 27 ianuarie 2017, fiind prezent la Sălaj, iar în această dimineaţă la Maramureş, în ambele judeţe având loc şedinţe de analiză a sistemului județean de urgență.