Unii șoferi sătmăreni s-au trezit cu mașinile ridicate, după ce și-au lăsat automobilele „parcate” pe trecerile de pietoni. Polițiștii locali spun că cele mai multe ridicări au fost efectuate tocmai în cazuri în care automobilele blocau accesul pietonilor la trecere.
Chiar dacă autoritățile au vopsit în roșu trecerile de pietoni din zonele aglomerate, asta a părut pentru unii șoferi o invitație la parcare. Așa se face că nu de puține ori, chiar în zona centrală, mașinile sunt lăsate, „pentru cumpărături de urgență”, pe trecerile de pietoni.
Iar situația se repetă și pe alte străzi ale municipiului Satu Mare, spun polițiștii locali, care au precizat că cele mai multe ridicări au fost operate tocmai în cazuri în care automobilele blocau accesul pietonilor la trecere.
Aventura îi costă scump pe șoferi. Tariful de ridicare al autoturismului este de 300 lei, tariful de transport auto este 200 lei, iar tariful pentru depozitare este de 50 lei/ zi. În total, șoferul va scoate din buzunar cel puțin 550 de lei, pe lângă amendă.
Mașinile lăsate pe trecere nu sunt singurele reclamate de pietoni. Automobilele parcate pe trotuare, aproape până la limita imobilelor fac din traversarea orașului o cursă cu obstacole, mai pentru cei care au drumuri prin zona centrală.
„Ajung să parcheze până aici, în bloc. Nu ai cum să treci de ei fără ca să ștergi clădirea, așa că o iei și tu pe stradă. Și apoi ceilalți șoferi se uită urât la tine. Păi bun, și eu pe unde să mai trec”, spune o sătmăreancă care tranzitează zona centrală veche.
Și nici șoferii nu sunt mulțumiți de unii dintre colegii lor din trafic. Atunci când nu își lasă mașinile fix pe trecere, unii sătmăreni le parchează atât de aproape încât blochează vizibilitatea celorlalți participanți la trafic. Practic, ceilalți șoferi trebuie să fie cu ochii în patru pentru ca nu cumva, de după mașină, să apară pietonul.
„Nici nu ai cum să vezi pietonul. Îi mai vezi pe unii că își scot capul de după o mașină. Dar hai să fim serioși, nu toți fac asta. Mulți doar se aruncă pe trecere, că-i prioritate. Bun, dacă nu-i șofer, nu-i trece prin minte că, vezi doamne, eu nu am cum să-l văd, că unul s-a decis să își lase mașina în buza zebrei,” a spus un alt șofer.
Iar pietonul trebuie să tragă cu ochiul înainte de a traversa, pentru că rămâne și el fără vizibilitate.
Pe lista de priorități a Primăriei municipiului Satu Mare se află construcția a două parcări etajate, pentru a decongestiona situația din zona centrală, dar nu toți șoferii cred că ele vor rezolva problemele din trafic.
„La noi se vrea parcare în fața locului în care ai treabă, nu la 100m, nu la 200. Fix în față, că de-aia îi mașina. E o chestie de educație, iar aia se face în timp sau cu amenzi”, a comentat un alt internaut.
Peste 300 de noi locuri de parcare ar urma să fie disponibile prin proiectul celor două clădiri, doar că parcul auto, nu doar în municipiul Satu Mare, crește într-un ritm la care autoritățile cu greu mai pot face față.
Astfel, pentru a încerca decongestiona traficul, Primăria a demarat și un program de modernizare a transportului în comun, în paralel cu promovarea și a altor mijloace de transport alternative. Autoritățile speră că sătmărenii vor deveni mai puțin dependenți de mașina personală și, după modelul altor orașe occidentale, vor folosi mai mult bicicletele, trotinele și autobuzele.
Amenzile sunt mult prea mici,ar trebui adăugat un zero, poate atunci ochelarii ar începe să gândească…asa mai greu…
View CommentDacă s-ar pune Poliția (MAI) să-și facă treaba, nu s-ar mai întâmpla așa!
View CommentDoar că la noi, poliția rutieră este ocupată cu vânătoarea de vitezomani, până la cumulul sumei de 16000 de lei, după care face fiecare ce dorește!
Comunitarii (așa-zisa poliție locală) sunt niște sclavi politici la dispoziția primarului, foarte sumar pregătiți, habar nu au că încalcă legea prin comportamentul lor obedient!
Mă duc zilele trecute la o ăatrulă din zona centrală a orașului să-i reclam că am fost acroșat de către un biciclist pe trotuar, iar individul îi ia apărarea biciclistului! Altă dată reclam că nu pot trece două persoane pe trotuar din cauza mașinilor, el mă întreabă retoric, „da’unde să parcheze, că nu sunt locuri …”, asta în condițiile în care, conform legii, le este total interzis accesul pe trotuar atât bicicliștilor cât și mașinilor, indiferent de lățimea trotuarului, dacă nu există un indicator sau marcaj care să le permită accesul!!!