FOTO. Mașinile cu volan pe dreapta, bombe mortale: 16 morți în 25 de accidente
Poliția Română informează că în 24 din cele 25 de accidente rutiere, produse în prima jumătate a acestui an, în care au fost implicate autoturisme cu volanul pe partea dreaptă, vina a aparținut conducătorilor acestor vehicule. Acest tip de autovehicul asigură o vizibilitate redusă în cazul depășirilor, șoferul trebuind să pătrundă pe contrasens mai mult decât ar fi nevoie în cazul autovehiculelor cu volanul pe partea stângă.
De cele mai multe ori, accidentele rutiere în care sunt implicate autovehicule cu postul de conducere pe partea dreaptă sunt produse din vina șoferilor acestora, pe fondul unei depășiri neregulamentare. Acest tip de autovehicul asigură o vizibilitate redusă față de traficul din sens opus, motiv pentru care conducătorul auto, pentru a depăși sau a efectua o altă manevră prin care își schimbă direcția de deplasare, este nevoit să pătrundă pe celălalt sens de deplasare, mai mult decât ar fi nevoie ca în cazul autovehiculelor cu postul de conducere pe partea stângă.
Totodată, situația devine și mai riscantă pe timp de noapte sau în condiții meteo nefavorabile (ceață, ploaie, ninsoare).
25 de accidente: 16 morți, 24 de răniți grav
În primele 6 luni ale acestui an s-au produs 25 de accidente rutiere grave cu implicarea autovehiculelor cu post de conducere pe partea dreaptă, soldate cu decesul a 16 persoane și rănirea gravă a altor 24. În 24 dintre cele 25 de accidente, vina a aparținut șoferilor acestor autovehicule.
Anul trecut, conducătorii de autovehicule cu post de conducere pe partea dreaptă au fost implicați în 90 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 35 de persoane și 88 rănite grav. În cazul a 77 de accidente, vina a aparținut conducătorilor acestor autovehicule, evenimente în urma cărora 32 de persoane și-au pierdut viața și 77 au suferit leziuni grave.
În anul 2018, conducătorii de autovehicule cu post de conducere pe partea dreaptă au fost implicați în 102 accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 28 de persoane și 106 rănite grav.
Polițiștii cer ca omologarea să fie făcută doar după mutarea volanului
Poliția Română, prin Direcția Rutieră, a transmis o solicitare Regiei Autonome – Registrul Auto Român, prin care s-a propus ca aceste autovehicule să fie omologate numai după mutarea postului de conducere pe partea stângă și asigurarea celorlalte norme tehnice de admitere în circulație, care ar decurge în urma modificărilor.
La rândul său, Registrul Auto Român a precizat că în conformitate cu prevederile directivei 2007/46/CE referitoare la omologarea vehiculelor rutiere și a principiilor privind libera circulație a mărfurilor în cadrul Uniunii Europene, statele membre nu pot interzice înmatricularea vehiculelor care au fost omologate comunitar de un alt stat membru.
La nivelul R.A.R, normele tehnice specifice impuse pentru aceste autovehicule se referă numai la echiparea cu faruri care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului și în cazul în care aceste autovehicule sunt echipate cu o singură lampă de ceață spate, la amplasarea lămpii respective pe partea stângă a autovehiculului.
Vă recomandăm să conduceți fără bruscarea comenzilor vehiculelor și să efectuați fiecare manevră doar după o temeinică asigurare. Evitați efectuarea depăşirilor care, în condiţiile unui trafic rutier aglomerat, pot fi extrem de periculoase.
Circulați cu viteză redusă, adaptată permanent condiţiilor concrete din trafic, în special când se circulă în coloană. De asemenea, pentru un plus de siguranţă, se impune şi mărirea distanţei în mers între vehicule. În condiţiile unui trafic aglomerat sau a apariţiei blocajelor rutiere, păstraţi-vă calmul, nu blocaţi intersecţiile şi nu vă angajaţi în depăşirea unei coloane de autovehicule.
Dată fiind experiența redusă, recomandăm conducătorilor auto începători să evite, pe cât posibil, conducerea autovehiculului pe timp de noapte sau pe distanţe mari. Toţi ocupanţii autovehiculelor trebuie să utilizeze centura de siguranţă!
Pietonilor le recomandăm să traverseze numai prin locurile marcate corespunzător, după o temeinică asigurare și să evite deplasarea pe partea carosabilă.
Masinile Florisal care matura si aspira drumurile au volanul pe dreapta ,pt a merge cat mai aproape de bordura……daca se va face o lege care sa interzica volanul pe dreapta , sa se tina cont……
View CommentSa fie INTERZISA inmatricularea masinilor cu volan pe dreapta,iar cele care circula cu numere de Anglia sa fie verificate,pentru ca sunt foarte multe la care asigurarea sau ITP-ul le sunt expirate sau falsificate !!Majoritatea osenimii au astfel de gunoaie si umbla ca bezmeticii cu ele !!
View CommentProblema nu este pe ce parte este volanul, ci cine sta la volan. Credeți că dacă are volan pe stâng si merge cu 180km/h nu tot așa ar sfârși într-un accident ? Și eu sunt posesorul unei mașini cu volanul pe dreapta ( am cumpărat această mașină pt a face naveta cu ea la muncă cât am lucrat in Anglia ). Sunt probleme cu depășirea, dar dacă ai răbdare și aștepți să ieși dintr-o curba la stânga sau vezi drumul foarte bine prin luneta celui din fața sau îți face semn cu semnalizarea că poți depăși, este totul în regulă. Depășirea oricum rămâne cea mai periculoasă manevră, nu ști niciodată ce poate apărea pe carosabil sau din fața. Pe mine mă avantajează volanul pe dreapta când întâlnesc biciclete, căruțe, pietoni, etc pe marginea drumului pt că în ziua de azi cam 1 din 5 șoferi semnalizează obstacolul. Ceilalți ocolesc din scurt fără a semnaliza și te trezești cu mașina pe contrasens și obstacol în fata la 20-30 m. Problems rămâne întotdeauna șoferul, nu mașină, indiferent de tipul mașinii.
View Comment