FOTO. Experiență din trenul care leagă Satu Mare de Viena. Viteză redusă la noi, condiții bune raportate la preț
Se poate circula în condiții bune cu trenul și la noi în țară, dar spre occident. Cel puțin asta povestește băimăreanul Andrei Ansary care a făcut călătoria cu trenul care merge spre Viena, cel care oprește și în gara din Satu Mare. Experiența, spune tânărul, a fost una pozitivă. Nu doar că trenul a fot curat și a avut spațiu suficient, ci a ajuns la destinație fără întârzieri, așa că recomandă ruta și pentru cei care tare își doresc să viziteze capitala Austriei.
Tânărul a decis să facă cunoscută experiența sa, care poate îi va inspira și pe alți să facă drumul până la Viena cu trenul și nu cu mașina sau avionul.
„Trenul IR EC/687 pleacă în fiecare zi la ora 08:00 de la linia 1 din Baia Mare, iar durata călătoriei este de 10h:21m. Din totalul timpului, aproximativ 1h:30m este utilizată pentru procedurile de control vamal și opriri tehnice.
Pe distanța Baia Mare – Medieșul Aurit viteza călătoriei este de 50km/h, de la Medieș – Valea lui Mihai (stația de frontieră) viteza variază între 80 km/h și 100km/h. De la plecarea trenului, condițiile au fost perfecte în raport cu prețul. Mă refer la funcționarea aerului condiționat, curățenia din vagon dar mai ales situația toaletei care m-a surpins plăcut fiind curată și îngrijită. Trenul este format din vagoane salon dotate cu măsuță, prize USB/220V și mult spatiu de întins picioarele. Pot spune că n-am dus lipsa de spațiu, mult mai bine față de avioanele wizz, însă acolo zbori cel mult 4h in Europa. Bagajele de tip troler au stat pe raftul de deasupra fără probleme”, povește tânărul despre prima sa călătorie.
Restaurantul din tren: meniu diversificat și prețuri corecte
Și nu doar că a avut spațiu, având în vedere cele zece ore de stat pe șine, la Püspökladány, trenului i-a fost alipit și vagonul restaurant, așa că tânărul a vrut să vadă și ce servicii sunt oferite. Meniul a fost unul diverisificat, prețurile corecte, spune acesta, iar experiența de a cina în tren admirând peisajul a fost una inedită.
„Până la Valea lui Mihai, timpul parcurs a fost de aproximativ 2h:30m, iar contorul documentelor de identitate la frontieră a durat vreo 25 de minute. Același lucru se întâmplă și în prima gară din Ungaria. Apoi, în Debrecen, se schimbă locomotiva, iar în Puespoekladany, vagoanele de Baia Mare se întâlnesc cu trenul de Cluj Napoca (EC146), tren care are in componență și vagon restaurant. De aici apare și misterul călătoriei cu trenul deoarece am rămas surprins de prețurile corecte și meniul diversificat al restaurantului. Am petrecut mult timp din călătoria mea aici fiind o plăcere deosebită să servești ceva și să poți admira peisajul pe geam. Paradoxal, spre finalul călătoriei o bună parte din produse erau epuizate”, mai povestește Andrei Ansary.
Trenul a ajuns la Viena fără întârziere. După Budapesta a prins viteză
Trenul a recuperat din întârziere după Budapesta, viteza crescând și ea la 160 km/h, spune tânărul care a ajuns fără întârziere la destinație.
„Nu am regretat deloc alegerea făcută, chiar o să o mai repet. Mă bucur că pe lângă oferta curselor aeriene, Baia Mare este conectată cu o importantă capitală europeană pe cale ferată”, a mai spus Ansary care a ținut să îi felicite pe cei care se ocupă de trenul care face legătura dintre nord-vestul țării și capitalele Ungariei și Austriei.
„Felicitări echipelor CFR Baia Mare care se ocupă de deservirea vagoanelor, a curățeniei și a aerului condiționat. Subliniez asta deoarece in ziua călătoriei era foarte cald. Mă deranjează indiferența privind reabilitarea căii ferate și aducerea ei la o viteză decentă. Segmentul Baia Mare – Mediesul Aurit (1h) din totalul de 3h parcurse pe teritoriul României. Însă asta nu mai ține de operatorul de transport călători deoarece vagoanele sunt puse la dispoziție de către compania maghiara MAV”, a mai precizat acesta.
Călătoria nu este pentru cei care se grăbesc să ajungă la destinație, având în vedere cele 10 ore petrecute pe drum, dar pentru cei care timpul nu este neapărat o problemă, vor să la se la o parte grijile legate de condusul pe distanțe lungi și sunt atenți și la portofele, un drum dus-întors spre Viena poate costa, cu preț redus, 300 RON.