FOTO. Concurs inedit de recitări din operele lui Mihai Eminescu dedicat școlilor maghiare din județul Satu Mare
Liceul Reformat din Satu Mare a găzduit cea de-a XV-a ediție a concursului interjudețean dedicat operei lui Mihai Eminescu, eveniment adresat elevilor din școlile maghiare. Concursul a reunit 130 de participanți din cinci județe, care au concurat la diverse secțiuni artistice: „Cardiograme lirice” (recitare), „Scântei pe portativ” (interpretare muzicală), „Să ridicăm cortina” (dramaturgie), „Mirajul liric în culoare” (artă vizuală) și „Clipa inspirației” (creație literară).
Evenimentul a fost organizat de conducerea Liceului Reformat Satu Mare – Poti Eduárd și Elek Kinga – alături de catedra de limba română, reprezentată de profesorii Lung Daniela, Vlad Nicoleta și Iacos Lavinia. Juriul a fost format din personalități culturale și educaționale de prestigiu: Loredana Știrbu (Centrul Județean de Promovare a Valorilor Tradiționale), Morar Andreea (Teatrul de Nord, Satu Mare) și Adina Alt (CCD Satu Mare). Invitat special a fost Lukács Dénes, inspector general adjunct la ISJ Satu Mare.
La secțiunea „Cardiograme lirice”, premiul I la gimnaziu a fost câștigat de Acs Mark (Școala Medieș), iar la liceu de Loga Szilárd (Kölcsey Ferenc). Secțiunea de dramaturgie, „Să ridicăm cortina”, a fost dominată de trupa de teatru a Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” (gimnaziu) și de clasa a X-a B a Liceului Reformat Satu Mare (liceu).
În competiția „Scântei pe portativ”, premiul I la liceu a revenit Mariei Horváth (Liceul Calasantius Carei), iar la gimnaziu Debrenti Katalin (Liceul Reformat).
Evenimentul a demonstrat încă o dată talentul elevilor maghiari în explorarea și interpretarea operei eminesciene, consolidându-se ca un reper cultural important în județ și dincolo de granițele acestuia.
Viitoarea generatie de analfabeti functional!
View CommentAltii au concursuri de dezbateri, noi tot cu invatatul pe de rost! Cica inedit…
Altii isi invata elevii, noi ii dresam…
La altii poezia se lectureaza, la noi se invata pe de rost si apoi se turuie, pardon, „recita”…
Daca iei recitatorii aia si ii intrebi ce au inteles ei din ceea ce tocmai au terminat de recitat, 9 din 10 o sa „recite” ceva de genul: ăăăăă… îîîî…
Da pe cine intereseaza ce-a vrut sa transmita autorul?!? Important e sa turuim ca papagalii! Cum adica o poezie sa te sensibilizeze? Poi noi ne invatam copiii ca poeziile sunt de fapt niste instrumente pentru a ne dezvolta abilitatile de memorare!
Si atunci de ce numiti asta… cultura?!?