Black Friday sau Black Fraieri?, asta se întreabă niște sătmăreni care „au vânat” luni în șir produsele dorite, în speranța că vor obține reduceri considerabile odată cu Vinerea Neagră a marilor reduceri. Doar că, în spațiul online, nu toți comercianții s-au ținut de promisiuni, iar scăderile de prețuri au fost doar pe hârtie.
Nemulțumiți de pățaniile de Black Friday, unii sătmărenii au postat imaginile pe paginile de socializare, povestind cum comercianții au ridicat prețurile la produse chiar înainte de marele eveniment dedicat reducerilor.
Asta i s-a întâmpla și unui sătmărean care a dorit să achiziționeze un MacBook, dar s-a trezit că îl poate cumpăra fix la același preț ca și ieri, cu toate că reducerea anunțată era una consistentă. Comerciantul a ridicat prețul, fix în ajun de Black Friday. Și nu a fost singurul, spune sătmăreanul. Altă platformă online a implementat aceeași tactică.
Și nu este singura „întâmplare”. Alții s-au plâns că au pățit la fel cu telefoanele mobile pe care le urmăreau de ceva vreme în magazinele online.
Iar acolo unde reducerea totuși a fost aplicată, ea pare mai mult o chestie de fromă. Așa a ajuns un comerciant să ofere o reducere de un ban pentru un produs destinat copiilor.
Black Friday este „un fel de 1 Aprilie al comerțului!” au avertizat cei de la Asociația Pro Consumatori care au și lansat o campanie de informare menită să protejeze consumatorii. APC a făcut și un decalog pentru cei care au devenit dependenți de reducerile oferite de Black Friday. Printre primele avertizări transmise a fost și cea legată de creșterea artificială a prețurilor de referință, operată mai ales cu 30 de zile înainte de lansarea oficială a campaniilor de reduceri.
APC vine și cu o propunere care ar proteja clienții de ofertele mincinoase.
„APC solicită marilor jucători de pe piața comerțului online să afișeze pe platforma proprie pentru fiecare produs comercializat, informații privind evoluția prețului de referință și al prețului practicat în ultimele 30 de zile. Suspiciunile cu privire la reducerile reale practicate de Black Friday se mențin atât timp cât nu va exista un instrument de verificare a veridicității acestora, care să permită vizualizarea istoricului de preț pentru fiecare produs din oferta comerciantului.” spune conf. univ. dr. Costel Stanciu, președinte Asociația Pro Consumatori.
Unde s-a uitat acea persoană? Nu vede că imaginea dinainte conține un produs resigilat, sau nu știe ce înseamnă resigilat?
View Comment