FOTO. Bătălie mare pentru construirea drumului expres Satu Mare-Ungaria. Firme din 4 țări vor milioanele
Conducerea Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunță ca au fost depuse astăzi 5 oferte pentru construcția drumului expres care va asigura conexiunea dintre Satu Mare și Oar (frontiera româno-ungară):
- Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Ucraina – Romania);
- CONSTRUCTII ERBASU SA (Romania);
- Asocierea DUNA GROUP EURÓPA (lider) – DUNA CONSTRUCTII RO SRL – DUNA NRG (Ungaria – Romania);
- ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia);
- Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (lider) – SELINA SRL – ILGAZ INSAAT TICARET AS – IBB HIB ROMANIA SRL – ILGAZ CONSTRUCTION SRL – BOG’ART SRL (Romania – Turcia).
Contractul pentru construcția Drumului Expres Oar – Satu Mare (Someș Expres) are o valoare estimată de 738,22 milioane lei (fără TVA).
În cealaltă parte a frontierei, Guvernul Ungariei a asigurat acum finanțarea de 189 miliarde forinți necesară pentru construcția ultimului tronson de 18 km până la granița dintre România și Ungaria. Odată cu finalizarea așteptată a proiectului în 2027, se va lega Nyíregyháza de Satu Mare, consolidând astfel cooperarea economică și socială dintre Ungaria și România”.
Lucrările sunt deja în desfășurare pe tronsonul dintre autostrada M3 și localitatea Ököritófülpös. În prima fază, ruta va fi construită de la autostrada M3 până la Ököritófülpös, iar în a doua fază va continua până la punctul de trecere a frontierei de la Csenger.
Proiectul prevede construirea unei rețele rutiere cu două benzi pe sens, pe o lungime de 28,15 km. Printre lucrările de infrastructură se numără:
- 4 intersecții denivelate și un nod temporar final,
- 22 structuri de pod,
- 1 loc de odihnă complex și 1 simplu,
- 4 piste de biciclete,
- Un dig mobil de-a lungul râului Crasna.
„Anul acesta, ne propunem să finalizăm construcția traseului principal, a joncțiunii M3-M49, precum și lucrările de artă conexe, construcțiile de la nodurile Vehicular și Jármi, și planificăm să construim mai multe lucrări de artă până la secțiunea de 14+000 km. De asemenea, vom începe lucrările pregătitoare pentru construcția podului Kraszna și vom finaliza câteva lucrări între secțiunile 14+000 și finale, însă majoritatea lucrărilor de terasament sunt așteptate să înceapă abia anul viitor după Kraszna,” a spus Péter Czeglédi, arhitectul șef al firmei care se ocupă de proiect.