Fără date din buletin la terase. Ce informații le sunt cerute clienților
Într-o intervenție la Digi24, președinte ANSVSA Robert Chioveanu a precizat că registrele de rezervări nu vor include datele din buletinele clienților. Potrivit oficialului, cei care doresc să meargă la terase vor trebui să lase doar un număr de telefon și un nume, pentru a putea fi contactați în cazul unui focar. Președintele ANSVSA a mai spus și că nu va fi nevoie ca toți cei de la masă să fie înregistrați.
Cei care merg la terasă trebuie să-și facă rezervare și să lase numele și numărul de telefon, pentru a putea fi contactați în cazul apariției unor cazuri de coronavirus. Nu sunt însă cerute datele tuturor clienților. Explicațiile au venit din partea președintelui ANSVSA, după ce jurnaliștii de la Digi24 l-au întrebat cum va funcționa registul de rezervări și ce fel de date vor fi colectate de la clienți.
„În ordinul comun semnat cu Ministerul Sănătății și Ministerul Economiei există această cerință, existența unui registru de evidență a rezervărilor clienților. Nu luăm date din buletin. Și înainte exista un registru în care erau trecute rezervările, acum e necesar fiindcă în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire în rândul clienților care au stat la terasă, e foare ușor, când se face ancheta epidemiologică, să fie găsiți cei care erau pe terasă”, a spus Chioveanu.
El a precizat că în registru va fi notat numele, prenumele și numărul de telefon al celui care face rezervarea.
„Dacă avem patru clienți, atunci se trece numele celui care face rezervarea și doar atât. Se știe data, ora, și masa pentru care a făcut rezervarea”, a spus el, adăugând că nu vor fi cerute copii după buletin.
Ordinul de ministru preciza că e nevoie de „date concrete”
Practic este vorba despre date pe care majoritatea restaurantelor care funcționează pe bază de rezervări le solicită deja clienților.
Prevederea din Ordinul de ministru care reglementează modul de funcționare ale teraselor în timpul epidemiei de coronavirus prevede „existența unui registru de evidență a rezervărilor clienților, astfel încât, în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul clienților unității de alimentație, să existe date concrete pe baza cărora să poată fi efectuată ancheta epidemiologică”.
Unii patroni au cerut lămuriri suplimentare cu privire la sintagma „date concrete”, iar speculații au început să apară cu privire la faptul că clienții ar trebui să ofere fiecare datele din buletin. Astfel, unitățile de alimentație publică se loveau de legislația GDPR. Cetățenii au reacționat și ei spunând că le este încălcat dreptul la viață privată și nu sunt de acord să își lase datele din buletin la dispoziția restaurantelor sau barurilor pe care le frecventează.
nici numarul de telefon nu mi se pare normal
View Comment