Imaginați-vă că în timp ce esti elev si investi la școală la ora de Biologie profesorul spune: – Puneț-va ochelari de realitate virtuală, astăzi explorăm sistemul circulator al corpului uman! Îți pui ochelari și vezi corpurile roșii mișcându-se în interiorul vaselor, cum funcționează valvele inimii, cum se umple sângele cu oxigen etc.
Și data viitoare, profesorul de fizică va prezinta cum arată interacțiunea moleculelor de diferite substanțe și vezi totul la nivel molecular, cum ar fi sa te „micsorezi” de milioane de ori.
Și apoi la geografie poți „merge” prin jungla amazoniană sau deșerturile Africii fără să ieși în afara sălii de clasă. Crezi, ar fi mai interesant procesul de învățare pentru tine?
Copii de la două școli din Satu Mare vor avea acces la învățământ virtual, totul grație unui program european implementat împreună cu vecinii din Ucraina.
În 04 iunie 2020, a avut loc conferința de presă inaugurală a proiectului 2Soft/1.1/137 „Realitatea virtuală uneste Carpații: Laboratoarele școlare interactive” în cadrul Programului Operațional Comun România-Ucraina 2014-2020 (www.ro-ua.net) program finantat de Uniunea Europeana.
Proiectul este implementat în comun cu doi parteneri din Ucraina:
Lider de Proiect: Communal Enterprise “Agency of Regional Development and Cross-Border Cooperation “Transcarpathia” of Zakarpattya Oblast Council”- Ucraina.
Partener: Department of Education of Tyachivskyi District State Administration-Ucraina
La eveniment au participat managerii celor doua scoli pilot care vor face parte din proiect din partea Romaniei, Mariana Geta Salagean, director executiv Scoala Gimnaziala Mircea Eliade Satu Mare jud Satu Mare si Gherman Danut Gheorghe Chirila, director executiv Liceul Tehnologic Anghel Saligny Turt jud Satu Mare, invitatii lor si reprezentanții mass-media.
În cadrul conferintei, au fost discutate particularitățile implementării proiectului, perspectivele dezvoltării inovatoare a educației în școlile pilot .
Obiectivul general al proiectului este de a dezvolta capacitățile școlilor secundare pentru creșterea motivației și a performanței elevilor (7-17 ani), îmbunătățirea calității educației prin parteneriat, inovații și tehnologii educaționale interactive în comunitățile de frontieră din județul Satu Mare și Regiunea Transcarpatia.
Obiectivul specific 1: este de a integra inovațiile și tehnologiile didactice bazate pe TIC (VIRTUAL LAB bazat pe realități virtuale și augmentate, limbaj de programare SCRATCH) în programele curriculare și activitățile extracurriculare ale 4 școoli pilot în comunitățile de frontieră din România și Ucraina.
Obiectivul specific 2: este de a îmbunătăți abilitățile profesorilor din regiunea proiectului (și anume, personalul didactic al școlilor-pilot pentru VIRTUAL LAB, și invitați profesorii informatici din alte școli ale regiunilor țintă pentru SCRATCH) în aplicarea tehnologiilor inovatoare bazate pe TIC, metode de interacțiune cu elevii în procesul de predare curriculară și extracurriculară
Obiectivul specific 3: este de a organiza cooperarea transfrontalieră între instituțiile de învățământ / autoritățile / profesioniștii care vizează creșterea eficienței și îmbunătățirea calității educației în regiunile de frontieră din România și Ucraina.
Bugetul total al proiectului este de 332.580,5 EUR (1.566.454,16 lei), din care contribuția UE este de 299.286,85 euro (1.409.641,06 lei), din care bugetul pentru scolile din Romania este de 165.644 EUR (780.183,24 lei). Perioada de implementare a proiectului este de 18 luni.